Plány na zešíření zadních pneumatik pro příští sezonu byly dle vyjádření Pirelli, které společně s Mercedesem tento nápad navrhlo kvůli zvýšenému točivému momentu turbomotorů, smeteny ze stolu.
Informace, které anglicko-německý výrobce motorů předal Pirelli, vyvolaly obavy o to, že zadní pneumatiky nebudou schopny vyrovnat se se zvýšenými nároky.
Mercedes, který údajně má jejich V6 motor vyladěný o zhruba 80 koňských sil více, než jeho rivalové v závodu ve vývoji motorů, doporučil zešíření zadních pneumatik, aby se zvětšila jejich styčná plocha.
Pneumatik, jako měl Jackie Stewart v roce 1971, se v příštím roce nedočkáme (obrázek: formula.com)
Tento nápad se usadil i v ostatních týmech, ale šéf McLarenu Martin Whitmarsh ho vyloučil s tím, že taková to změna by vyžadovala přizpůsobení mnoha dalších komponent vozu, včetně celkové aerodynamiky vozu. Potřebné by bylo i předělání převodovky.
„Ta práce na převodovkách je nyní všechno možné, ale ne kompletní. Je to komponenta, která se krom šasi vyrábí nejdéle ze všech,“ řekl časopisu Auto Motor und Sport.
Proto se Pirelli rozhodlo pokračovat i se současnými rozměry, ale potvrdilo, že je potřeba úprava pravidel, která by povolila rozdílné směsi předních a zadních pneumatik.
„Na základě informací, které jsme obdržely od většiny týmů, jsme se rozhodli zachovat stejné rozměry pneumatik.“
„Ale poněvadž se vozy v příštím roce budou k pneumatikám chovat velmi odlišně, požádali jsme FIA, aby byly pravidla změněny tak, aby týmy mohli v příštím roce používat rozdílné směsi vepředu a vzadu.“