Pirelli reaguje na kritiku. Směs C6 se dočká úprav

Pirelli reaguje na kritiku. Směs C6 se dočká úprav

Pirelli nasadilo novou směs C6, která měla přinést rozmanitější strategie, ale zatím vyvolává rozpaky. Některé týmy se s ní trápí a dávají přednost osvědčené C5. Pirelli ale věří, že s úpravami má C6 velký potenciál.

Nejnovější směs pneumatik C6 od Pirelli, která debutovala při Velké ceně Emilia Romagna, vyvolala mezi týmy i jezdci smíšené reakce. Přesto dodavatel pneumatik zůstává věrný myšlence rozšířené nabídky šesti směsí a plánuje další úpravy.

„Řekl bych, že směs C6 dělá svou práci. Zejména v Kanadě jsme podle mě viděli velmi dobré kvalifikace. C6 je velmi blízko C5, ale chová se jinak. Týmy se ji zatím učí chápat, protože C5 znají mnohem lépe a dává jezdcům větší důvěru. Ale pokud se vám podaří najít vrchol výkonu C6, získáte výhodu, jen to někdy není jednoduché,“ uvedl sportovní ředitel Pirelli Mario Isola.

C6 měla být podle Pirelli v závodních víkendech směsí určenou hlavně pro kvalifikace, zatímco závod by se jel na tvrdších směsích, dříve používaných jako nejměkčí. Tento přístup měl podpořit dvouzastávkovou strategii, protože C5 v minulosti rychle degradovala.

Jenže Pirelli letos upravilo konstrukci suchých pneumatik tak, aby byly méně náchylné k přehřívání, na žádost jezdců, kteří chtěli méně šetřit a více tlačit. To ale otevřelo dveře k jednodušším strategiím s jedinou zastávkou. Výsledkem byly procesní závody a komplikace s nasazením C6.

Některé týmy totiž vůbec neodhalily výkonnostní vrchol C6, zatímco jiným se směs rozpadla příliš rychle. Jiní hlásili, že jezdcům přicházela během zahřívání směsi nečitelná zpětná vazba a nestabilita. Proto v Imole a Montrealu některé týmy raději zvolily C5 i v kvalifikaci.

„V Kanadě některé týmy a jezdci raději použili C5, protože jim poskytovala lepší pocit. To vedlo k tomu, že si do závodu vzali více středních a tvrdých směsí, což otevřelo nové možnosti strategie,“ doplnil Isola.

Ačkoliv C6 nefungovala tak, jak si Pirelli představovalo, určitý vliv přece jen měla, a ten je pro firmu natolik podstatný, že plánuje další vývoj. Původní plán nasadit C6 v Singapuru však zřejmě padne.

„Jako vždy provedeme simulace a vybereme takovou kombinaci, která nabídne co nejvíce strategií v malém časovém rozpětí. Není jisté, zda stále plánujeme C6 pro Singapur, je to náročná trať. Možná spíš Las Vegas, kde je chladno,“ naznačil Isola.

Pro to, aby C6 naplnila představy Pirelli o variabilních strategiích a méně předvídatelných závodech, musí být výrazně rychlejší než C5 a méně citlivá.

„Co bych chtěl do budoucna, je C6 s větším rozdílem vůči C5. Teď máme rozdíl zhruba dvě desetiny. Potřebujeme aspoň půl sekundy. A degradaci na podobné úrovni jako nyní. Pracujeme na tom pro příští rok,“ zakončuje Isola.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduji od roku 2016 a od té doby jsem vášnivým fanouškem Maxe Verstappena. Motorsport mě fascinuje nejen souboji na trati, ale i strategií a technologickým vývojem.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *