Ředitel závodu Charlie Whiting varoval všechny piloty, že během zahřívacího kola před startem závodu musí zrychlit.
Podle zpráv si několik pilotů stěžovalo, že během zahřívacích kol byli někteří piloti moc pomalí. Některé z těchto stížností dokonce obsahovaly to, že piloti byli pomalými vozy donuceni úplně zastavit.
Piloti vepředu jezdí pomaleji kvůli tomu, že poté musí příliš dlouho stát na startovním roštu a čekat, až se všichni zařadí na svá místa a bojí se tak o přehřívání svých motorů. Zpomalením donucují všechny za sebou, aby jeli pěkně v jednom hloučku a řazení na start tak bývá rychlejší.
Charlie Whiting však považuje toto zpomalování s přihlédnutí ke stížnostem za nebezpečné a v neděli na to bude dávat větší pozor s tím, že může piloty i penalizovat, pokud budou příliš pomalí.
Lewis Hamilton přiznal, že je součástí problému, jelikož startoval z pole ve třech ze čtyř závodů, ale dodal, že ti za ním také hrají svou roli.
„Občas experimentuji a zkouším různé věci, protože v poradě pilotů nikdy neřekli, že jsou tu nějaká pravidla jak rychle nebo pomalu musíme jet, takže jsem zkoušel oba extrémy.“
„S tou pomalostí jsem byl možná až moc pomalý, takže teď startuji na pole a zkusím trošku rychlejší formační kolo.“
„Snažíme se minimalizovat zpomalení a čekání na konci, protože pole se rozestupuje. Jestli děláte burnouty a dostanete se rychle na své místo na startu, čekáte tam přes minutu než se zařadí i všichni ostatní. Motor se zahřívá a teplota pneumatik a brzd klesá, takže to potenciálně zhorší váš start.“
Nico Rosberg dodal: „Charlie to vyjasnil oběma stranám. Lidé vzadu nemají nechávat velké mezery a my vepředu musíme jet rychle. To je jasné a jsem si jist, že se to zlepší.“