Po Velké ceně Kataru FIA vydala dokument, ve kterém vysvětlila svá rozhodnutí o penalizaci Landa Norrise a vyslání safety caru po přejetí ulomeného zpětného zrcátka.
Velká cena Kataru byla od začátku do konce jedním slovem chaos. Safety cary, žluté vlajky a penalizace, penalizace, penalizace. Nově jmenovaný závodní ředitel ani komisaři se rozhodně nenudili, jejich rozhodnutí však místy vyvolávala otázky nejen od fanoušků. FIA se proto rozhodla vydat dokument, ve kterém své kroky ve Velké ceně vysvětlila.
Norrisova penalizace
Lando Norris nezpomalil při dvojité žluté vlajce, za což dostal velmi tvrdou deseti sekundovou stop and go penalizaci.
FIA píše, že trest byl v souladu s pravidly, která byla týmům rozeslány 19. února 2024. Nerespektování dvojité žluté vlajky je považováno za vážné ohrožení bezpečnosti, a proto se za tyto přestupky udělují tak přísné tresty.
Ulomené zrcátko
Safety car se většinou nenasazuje, pokud se na trati nachází jen malé množství nečistot, a pokud jsou mimo závodní stopu. Větší nečistoty a defekty vznikly až krátce poté, co jeden z vozů narazil do zrcátka, což si vynutilo rozhodnutí nasadit safety car. Virtual Safety car by nebyl řešením, protože při něm monoposty zůstávají rozptýlené po trati a maršálové by neměli dostatek času nečistoty odklidit.
FIA také poznamenala, že neustále přezkoumává své metody a postupy a tuto konkrétní situaci bude analyzovat a diskutovat o ní s týmy, aby zjistila, zda v budoucnosti nemá zvolit jiný postup.
Světla safety caru
Během druhého safety caru došlo na autě k poruše světel. Na to po závodě upozornil Max Verstappen, kterého světla zmátly, a proto se mu údajně úplně nepovedl restart.
FIA vysvětlila, že všechny týmy byly ústně upozorněny, že safety car bude zajíždět, takže restart proběhl běžným způsobem. Problém na autě byl identifikován a opraven, safety car byl však pro jistotu vyměněn.