Pár metrů před cílem Di Grassi předjel Wehrleina a zvítězil!

Pár metrů před cílem Di Grassi předjel Wehrleina a zvítězil!

Na startu mexického závodu jsme měli parádní první tři řady, do jejichž čela se po právu dostal Pascal Wehrlein s Mahindrou, který zajel neskutečné kolo v poslední části superpole. Za ním se po zhasnutí světel vydali vstříc první zatáčce Lucas di Grassi s Audi, Felipe Massa s Venturi, Oliver Rowland na Nissanu, António Félix da Costa s BMW a Sébastien Buemi s Nissanem. První zatáčku nejodvážněji a nejagresivněji projel Rowland, který ze čtvrtého místa rázem udělal druhé. Wehrlein získal mírný náskok.

Netrvalo dlouho a zavlály červené vlajky, když Nelson Piquer Jr. s Jaguarem přeletěl dříve brzdícího obhájce titulu Jean-Érica Vergne s Techeetou a jeho vůz se roztříštil také o bariéry. Piquet je však v pořádku.

Po několika desítkách minut byl závod restartován a Wehrlein směle držel vedoucí pozici. Vergne v druhé polovině startovního pole schytal ránu od Mitche Evanse s Jaguarem a v prostoru baseballového stadionu se roztočil. Štěstí neměl opět ani Stoffel Vandoorne. Během toho co využíval FanBoost, který mu opět dopřáli jeho fandové, využil příliš mnoho energie a navíc ještě v době, kdy FanBoost neměl využít – dvojitá penalizace.

Di Grassi na třetím místě rovněž získal FanBoost a chtěl se i díky němu dostat před Rowlanda, to mu však nevyšlo. Rowland však pár minut před koncem nabil své vozidlo v prostoru bývalého baseballového stadionu projetím aktivační zóny pro útočný mód, nepodařilo se mu však ze zóny ideálně odjet a di Grassi ho tak celkem pohodlně předjel. Rowland se navíc musel bránit týmovému kolegovi Buemimu, který tohoto zaváhání chtěl využít také.

Di Grassi se těšil lepšímu battery managementu, který v závěru způsobil, že Wehrleina proháněl. Wehrleinův vůz měl o dvě procenta méně energie. Do posledního kola najeli piloti Nissanu na třetím a čtvrtém místě (Rowland a Buemi) s prázdnými bateriemi a během posledního kola se začali propadat polem, až nedojeli vůbec.

Wehrlein srdnatě bránil svojí vedoucí pozici, ale v jedné ze šikan posledního kola ubránil svojí pozici před di Grassim neférovým zkrácením šikany, kdy bylo jasné, že ho čeká trest, protože di Grassi už byl vedle Wehrleinova vozu. Wehrleina však vytrestal sám vybitý vůz, který dvacet metrů před cílem začal prudce zpomalovat, protože se dostal na úroveň 0 % energie. Di Grassi ho odvážným manévrem deset metrů před cílem předjel! Wehrlein navíc dostal penalizaci za ono zkrácení šikany a nakonec se vůbec na stupně vítězů nepodíval.

„Je to mé nejlepší vítězství ve Formuli E. Tlačil jsem na Pascala, co to šlo. Před cílem jsem si všimnul, že prudce zpomaluje a v poslední chvíli jsem změnil směr. Dnes večer budeme hodně slavit!“

Vypověděl di Grassi bezprostředně po konci závodu a emoce jakkoliv neskrýval! Vítězství mohl získat díky jasnému udělení penalizace za zkrácení šikany, ale brazilský závodník si ho vybojoval pár metrů před cílem vlastními silami! Druhé místo obsadil Portugalec António Félix da Costa s BMW a třetí místo vybojoval Italo-Švýcar Eduardo Mortara s Venturi, které se podívalo na stupně vítězů poprvé od jeho druhého místa v Hong Kong ePrix 2017. Pro Venturi jsou to zároveň první body v této sezóně.

Následující závod se pojede v Hong Kongu 10. března.

Pozice Jezdec Tým Pohonná
jednotka
Laps Gap
1 Lucas di Grassi Audi Audi 45 1h13m15.422s
2 Antonio Felix da Costa BMW BMW 45 0.436s
3 Edoardo Mortara Venturi Venturi 45 0.745s
4 Jerome d’Ambrosio Mahindra Mahindra 45 1.159s
5 Andre Lotterer DS Techeetah DS 45 1.785s
6 Pascal Wehrlein Mahindra Mahindra 45 5.210s
7 Mitch Evans Jaguar Jaguar 45 5.800s
8 Felipe Massa Venturi Venturi 45 8.084s
9 Sam Bird Virgin Audi 45 8.356s
10 Daniel Abt Audi Audi 45 8.438s
11 Robin Frijns Virgin Audi 45 9.044s
12 Oliver Turvey NIO NIO 45 11.252s
13 Jean-Eric Vergne DS Techeetah DS 45 19.153s
14 Alexander Sims BMW BMW 45 20.471s
15 Tom Dillmann NIO NIO 45 20.871s
16 Gary Paffett HWA Venturi 45 23.272s
17 Jose Maria Lopez Dragon Penske 45 41.542s
18 Stoffel Vandoorne HWA Venturi 45 43.425s
19 Felipe Nasr Dragon Penske 45 1m56.160s
Oliver Rowland e.dams Nissan 44 DNF
Sebastien Buemi e.dams Nissan 44 DNF
Nelson Piquet Jr. Jaguar Jaguar 2 DNF
Sdílejte na:
Zavřít