Na startu mexického závodu jsme měli parádní první tři řady, do jejichž čela se po právu dostal Pascal Wehrlein s Mahindrou, který zajel neskutečné kolo v poslední části superpole. Za ním se po zhasnutí světel vydali vstříc první zatáčce Lucas di Grassi s Audi, Felipe Massa s Venturi, Oliver Rowland na Nissanu, António Félix da Costa s BMW a Sébastien Buemi s Nissanem. První zatáčku nejodvážněji a nejagresivněji projel Rowland, který ze čtvrtého místa rázem udělal druhé. Wehrlein získal mírný náskok.
Netrvalo dlouho a zavlály červené vlajky, když Nelson Piquer Jr. s Jaguarem přeletěl dříve brzdícího obhájce titulu Jean-Érica Vergne s Techeetou a jeho vůz se roztříštil také o bariéry. Piquet je však v pořádku.
Po několika desítkách minut byl závod restartován a Wehrlein směle držel vedoucí pozici. Vergne v druhé polovině startovního pole schytal ránu od Mitche Evanse s Jaguarem a v prostoru baseballového stadionu se roztočil. Štěstí neměl opět ani Stoffel Vandoorne. Během toho co využíval FanBoost, který mu opět dopřáli jeho fandové, využil příliš mnoho energie a navíc ještě v době, kdy FanBoost neměl využít – dvojitá penalizace.
Di Grassi na třetím místě rovněž získal FanBoost a chtěl se i díky němu dostat před Rowlanda, to mu však nevyšlo. Rowland však pár minut před koncem nabil své vozidlo v prostoru bývalého baseballového stadionu projetím aktivační zóny pro útočný mód, nepodařilo se mu však ze zóny ideálně odjet a di Grassi ho tak celkem pohodlně předjel. Rowland se navíc musel bránit týmovému kolegovi Buemimu, který tohoto zaváhání chtěl využít také.
Di Grassi se těšil lepšímu battery managementu, který v závěru způsobil, že Wehrleina proháněl. Wehrleinův vůz měl o dvě procenta méně energie. Do posledního kola najeli piloti Nissanu na třetím a čtvrtém místě (Rowland a Buemi) s prázdnými bateriemi a během posledního kola se začali propadat polem, až nedojeli vůbec.
Wehrlein srdnatě bránil svojí vedoucí pozici, ale v jedné ze šikan posledního kola ubránil svojí pozici před di Grassim neférovým zkrácením šikany, kdy bylo jasné, že ho čeká trest, protože di Grassi už byl vedle Wehrleinova vozu. Wehrleina však vytrestal sám vybitý vůz, který dvacet metrů před cílem začal prudce zpomalovat, protože se dostal na úroveň 0 % energie. Di Grassi ho odvážným manévrem deset metrů před cílem předjel! Wehrlein navíc dostal penalizaci za ono zkrácení šikany a nakonec se vůbec na stupně vítězů nepodíval.
„Je to mé nejlepší vítězství ve Formuli E. Tlačil jsem na Pascala, co to šlo. Před cílem jsem si všimnul, že prudce zpomaluje a v poslední chvíli jsem změnil směr. Dnes večer budeme hodně slavit!“
Vypověděl di Grassi bezprostředně po konci závodu a emoce jakkoliv neskrýval! Vítězství mohl získat díky jasnému udělení penalizace za zkrácení šikany, ale brazilský závodník si ho vybojoval pár metrů před cílem vlastními silami! Druhé místo obsadil Portugalec António Félix da Costa s BMW a třetí místo vybojoval Italo-Švýcar Eduardo Mortara s Venturi, které se podívalo na stupně vítězů poprvé od jeho druhého místa v Hong Kong ePrix 2017. Pro Venturi jsou to zároveň první body v této sezóně.
Následující závod se pojede v Hong Kongu 10. března.
Pozice | Jezdec | Tým | Pohonná jednotka |
Laps | Gap |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lucas di Grassi | Audi | Audi | 45 | 1h13m15.422s |
2 | Antonio Felix da Costa | BMW | BMW | 45 | 0.436s |
3 | Edoardo Mortara | Venturi | Venturi | 45 | 0.745s |
4 | Jerome d’Ambrosio | Mahindra | Mahindra | 45 | 1.159s |
5 | Andre Lotterer | DS Techeetah | DS | 45 | 1.785s |
6 | Pascal Wehrlein | Mahindra | Mahindra | 45 | 5.210s |
7 | Mitch Evans | Jaguar | Jaguar | 45 | 5.800s |
8 | Felipe Massa | Venturi | Venturi | 45 | 8.084s |
9 | Sam Bird | Virgin | Audi | 45 | 8.356s |
10 | Daniel Abt | Audi | Audi | 45 | 8.438s |
11 | Robin Frijns | Virgin | Audi | 45 | 9.044s |
12 | Oliver Turvey | NIO | NIO | 45 | 11.252s |
13 | Jean-Eric Vergne | DS Techeetah | DS | 45 | 19.153s |
14 | Alexander Sims | BMW | BMW | 45 | 20.471s |
15 | Tom Dillmann | NIO | NIO | 45 | 20.871s |
16 | Gary Paffett | HWA | Venturi | 45 | 23.272s |
17 | Jose Maria Lopez | Dragon | Penske | 45 | 41.542s |
18 | Stoffel Vandoorne | HWA | Venturi | 45 | 43.425s |
19 | Felipe Nasr | Dragon | Penske | 45 | 1m56.160s |
– | Oliver Rowland | e.dams | Nissan | 44 | DNF |
– | Sebastien Buemi | e.dams | Nissan | 44 | DNF |
– | Nelson Piquet Jr. | Jaguar | Jaguar | 2 | DNF |