Podle dvojnásobného mistra světa se nedalo očekávat, že se stáj z Wokingu po změně dodavatele pohonné jednotky ihned zapojí do bojů na špici startovního pole. Současnou formou McLarenu překvapen není.
McLaren se rozhodl pro letošní sezonu ukončit neúspěšné tříleté partnerství s Hondou a navázal spolupráci s Renaultem, jehož pohonné jednotky letos britská stáj odebírá poprvé v historii. Po této změně mnozí očekávali, že McLaren dosáhne nemalého pokroku a přiblíží se k pozicím, na které historicky patří. Tyto predikce se ovšem nevyplnily. Ačkoli McLarenu patří po dvou odjetých závodech v Poháru konstruktérů třetí příčka a v obou závodech se britské stáji podařilo bodovat s oběma piloty, stále se nedokázala vymanit ze středu pole a na Red Bull, jehož vozy jsou poháněné stejnými pohonnými jednotky, po stránce konkurenceschopnosti výrazně ztrácí.
Fernanda Alonsa to ovšem nepřekvapuje. „Netuším, co přesně lidé očekávali, že se stane během dvou sezon, kdy navíc nedošlo k žádné výrazné změně pravidel. V loňském roce byly tři stáje daleko za ostatními a zůstalo tomu tak i letos. Loni jsme v úvodních třech závodech sezony nezískali ani bod. V loňském roce Stoffel v Bahrajnu dokonce vůbec nedokončil. Pokud se podíváme na fakta, nikoli na pocity, přání nebo sny, je to dobrý začátek. Neměli jsme žádné poruchy anebo jiná selhání a myslím, že jsme jediným týmem, ne? Vezmeme-li v potaz potíže při pitstopech Ferrari a Haasu nebo odstoupení Red Bullu…Myslím, že po dvou víkendech zůstává McLaren jediným týmem, kterého nepotkaly žádné problémy. Dokonce i Mercedes již několikrát měnil převodovku. Vše se sice může velice rychle změnit, ale myslím, že začátek sezony byl dobrý. Chápu však, že očekávání jsou vždycky veliká,“ řekl Španěl k momentální situaci McLarenu.
Fernandu Alonsovi patří v šampionátu po dvou odjetých velkých cenách čtvrtá příčka s 16 body, což je pouze o jeden bod méně, než Španělův celkový bodový zisk z loňské sezony, kdy obsadil se 17 body 15. místo.