Liberty Media se může pyšnit svým prvním přídavkem do kalendáře F1 – Velkou cenou Vietnamu. A hned při oficiálním oznámení rovnou ukázala spoustu detailů o připravovaném novém asijském podniku.
Velká cena Vietnamu se v roce 2020 stane součástí kalendáře Formule 1, jak dnes oficiálně oznámila společnost Liberty Media. Závodit se bude na městském okruhu na předměstí Hanoje.
Vietnam bude čtvrtým městským závodem v kalendáři Formule 1 vedle Monaka, Singapuru a Ázerbájdžánu. Zároveň se bude jednat o čtvrtý závod v Asii po Číně, Japonsku a Singapuru. Zaplní se tak mezera vzniklá po GP Malajsie, která se v roce 2017 jela naposledy.
Nový okruh je de facto hybridním designem, 5 565 metrů dlouhý okruh je totiž kombinací ryze městské části vedoucí po veřejných silnicích a novou sekcí speciálně dostavěnou pro potřeby velké ceny F1.
O design se tradičně postarala známá návrhářská kancelář nesoucí jméno architekta okruhů F1 Hermanna Tilkeho. Vy se přitom můžete virtuálně podívat, co lze v dubnu roku 2020 očekávat.
Nový okruh čítající 22 zatáček se nechal inspirovat slavnými místy na již oblíbených tratích, stejně jako např. Circuit of The Americas aktuálně hostící GP USA v texaském Austinu.
Úvodní pasáž nové vietnamské dráhy připomíná sekci motodromu na německém Nürburgringu, tedy ostrou první zatáčku přecházející v rychlý, táhlý oblouk. Začátek kola tak poskytuje skvělou možnost k předjíždění a následným pokračujícím soubojům.
Zatáčky 12 až 15 se vlní podobně jako pasáž monackého městského okruhu stoupající od první zatáčky do kopce směrem k náměstí před kasinem. Navazující série zatáček 16 až 19 je pak inspirována známými Esses japonského okruhu Suzuka.
Zmizení GP Malajsie z kalendáře F1 alespoň trochu vynahradí závěrečná trojice zatáček, která kopíruje design okruhu Sepang v místě ústícím na jeho zadní rovinku. Ve Vietnamu tyto zatáčky přivedou jezdce zpět do prostoru startu a cíle.
Jelikož se přitom jedná o náročné rychlé, ale postupně se utahující zatáčky, budou si závodníci muset dávat pozor na jezdecké chyby zejména při brzdění. Pokud ho pokazí, vystaví se možnému útoku na cílové rovince a do již zmíněné ostré první zatáčky.
Zajímavostí je také skutečnost, že boxová ulička poměrně výrazně míjí jak poslední, tak první zatáčku okruhu. Projet boxy a absolvovat zastávku u mechaniků tak nebude tolik nevýhodné jako na jiných okruzích, což může podpořit vícezastávkové strategie.