Maranellská stáj odhaduje, že se letos monoposty vlivem nových pravidel zpomalí až o 1,5 sekundy na jedno kolo.
Pravidla okolo aerodynamiky se počínaje letošní sezónou opět mění, změna proběhla především na předním a zadním křídle. Důvodem bylo zlepšení proudění vzduchu kolem monopostu a umožnění lepšího a bližšího závodění.
Při představení nového monopostu stáje vzpínajícího se koně, který dostal název SF90, se šéf týmu Mattia Binotto rozpovídal a nebál se být skeptický ohledně rychlosti na jedno kolo letošních monopostů.
„Předpověděli jsme, že ztráta na jedno kolo bude 1,5 sekundy. A přesně tuhle ztrátu jsme ve větrném tunelu naměřili,“ zmínil šéf nejúspěšnější značky ve Formuli 1.
„Tahle auta jsou oproti loňským těžší a aerodynamika, především přední křídlo, se hodně zjednodušila. Předpověď byla ztráta 1,5 sekundy, a tak to i je.“
„Teď to je o tom, jak se nám podaří v průběhu vývoje zotavit z této ztráty. Jak se to podaří ostatním, to se ukáže na trati,“ zakončil Binotto.
Změny na předním křídle ovlivní aerodynamiku celého monopostu. Týmy nyní mají menší možnosti pro konstrukci křídla tak, aby pomáhala s obtékáním vzduchu.
Technický ředitel týmu Racing Point Andrew Green se nechal slyšet, že bude potřeba spousta optimalizace a spousta redesignu. Byl také velmi skeptický a vyjádřil své obavy, že nová pravidla budou spíše kontraproduktivní a požadovaný účinek se stejnak nedostaví.
„Nakonec bychom se mohli snažit zjistit, zda tato nová pravidla zlepšují závodění. Já si bohužel myslím, že se to nepodaří,“ oznámil.
„Zatím z našich dat víme jen to, že současná pravidla produkují významnou ztrátu ve výkonnosti, kterou chceme získat zpět.“
Jak to doopravdy bude a jak moc velká ztráta na jedno kolo se současnými pravidly je se dozvíme už v průběhu příštího týdne. Zítra nám začínají první předsezónní testy v Barceloně a již za měsíc, 17. března, nás čeká start do prvního závodu letošní sezóny, který se pojede tradičně v Austrálii na okruhu Albert Park v Melbourne.