Lando Norris překvapivě vypadl v první části kvalifikace na VC Ázerbájdžánu. Pilotovi McLarenu nevyšel pokus na rychlé kolo kvůli žluté vlajce způsobené Estebanem Oconem. V šestnácté zatáčce ale udělal chybu.
Pro britského pilota nebyla kvalifikace šťastná a při svém posledním pokusu, který by znamenal postup do Q2, musel zpomalit, jelikož Esteban Ocon jel po defektu pomalou jízdou. Lando Norris ale udělal v 16. zatáčce chybu, a tak se po kvalifikaci ozývaly hlasy, které tvrdily, že tato chyba by jej stejně stála postup do další části.
Když se Brit blížil k pilotovi Alpinu, tak jel francouzský pilot velmi pomalu a byla vyvěšena žlutá vlajka, která trvala jen několik sekund. Ihned poté byla vyvěšena zelená vlajka pro piloty za ním, jako byli Fernando Alonso, Lewis Hamilton a Carlos Sainz, kteří do Q2 postoupili.
Žlutá vlajka Landa Norrise zaskočila, a tak zvedl nohu z plynového pedálu a upozornil Willa Josepha, svého závodního inženýra, na to, co se na trati děje. „Žlutá vlajka, žlutá vlajka! Můžu jet znovu, nebo ne?“ Na to ale inženýr sklesle odpověděl: „Ne, musíme do boxu. Kámo, je mi to líto, tohle neměli dělat.“
Lando Norris byl jednoduše ve špatný čas na špatném místě. Do závodu odstartuje z patnácté pozice, jelikož Pierre Gasly byl diskvalifikován za překročení limitu průtoku paliva a Lewis Hamilton nasadí nový motor a musí startovat z boxů.
Později se objevily otázky, zda byla žlutá vlajka nutná, nebo zda pilot McLarenu brzdil příliš brzy. Šéf týmu McLaren Andrea Stella se ale přikláněl k první variantě.
„Kontrolovali jsme to a skutečně se tam objevila žlutá, vše jsme řešili s FIA, proč se to tak stalo, protože žlutá vlajka nebyla nutná, když Alpine jel jen pomalu. Tentokrát došlo k situaci, která by se v ideálním případě neměla stát a my jsme na to doplatili.“
Například Jacques Villeneuve se podivoval nad tím, proč britský pilot zpomalil před dojezdem do zóny žluté vlajky. „Nemyslím si, že před dojezdem musíte zpomalit a když tam dojel, žlutá vlajka už byla dole. Takže zpomalovat nemusel. Chyba. Navíc v poslední zatáčce vyjel zeširoka, takže ani není jisté, že by zajel dobré rychlé kolo.“
Dostal by se britský pilot do Q2, kdyby nebyla vyvěšena žlutá vlajka? Až do chyby v 16. zatáčce výrazně zlepšoval svůj čas v sektoru 1 a sektoru 2, přičemž kumulovaná delta činila -0,587 sekundy. Chyba v 16. zatáčce ho stála přibližně +0,350 s. Velkým problémem je, že zatáčka 16 je klíčová pro přenesení vysoké rychlosti do dlouhé hlavní rovinky.
Takže k těmto třem a půl desetinám vteřiny ztráty bychom museli připočítat celou ztracenou deltu rychlosti oproti jeho druhému pokusu v Q1. Ztráta zrychlení a rychlosti byla značná, ale tato ztráta by se v průběhu metrů nenakumulovala na další dvě a půl desetiny sekundy. Chyba by ho tedy nestála Q2.
Lando Norris ale může vytěžit ze strategie a z nevyzpytatelnosti okruhu v Baku, kde je vysoká pravděpodobnost safety carů. Do Velké ceny Mexika 2023 taktéž startoval ze 17. místa, ale dokázal se probojovat na pátou pozici.