Norris objasňuje působivost zdárné obhajoby titulu McLarenu

Norris objasňuje působivost zdárné obhajoby titulu McLarenu

Stáj McLaren proplouvá letošní sezónou tak hladce, že dokázala s velkým předstihem uhájit pozici držitele Poháru konstruktérů. Lando Norris vnímá tento úspěch ještě silněji v éře těsných rozpočtových stropů, které podle něj činí výrazné skoky v konkurenceschopnosti mnohem těžší než kdykoliv předtím.

O letošním mistru světa mezi konstruktéry se oficiálně rozhodlo během VC Singapuru minulý týden. McLaren uzmul svůj historicky desátý titul s náskokem šesti závodních víkendů, což minimálně statisticky podtrhuje bezespornou kvalitu práce všech zaměstnanců stáje.

Pro tým sídlící v britském Wokingu se letos jedná o skutečný návrat na výsluní formule 1 po více než 30 letech, kdy se McLarenu naposledy vydařilo získat dvě konstruktérské koruny za sebou. Loni se druhá nejstarší stáj na startovním roštu za Ferrari dočkala prvního titulu od sezóny 1998.

Tím spíše je aktuální zdar McLarenu úctyhodný, kde hluboko v poli se jen několik let zpátky nacházel. Není potřeba ani zacházet příliš daleko do minulosti. Na počátku aktuálního technického období přísavného efektu a v druhém roce platnosti rozpočtových stropů se jeho nedostatečně vyvinuté vozy v cíli závodů často umisťovaly mimo bodované příčky.

V této době do týmu nastoupil jeho nynější šéf Andrea Stella. Pod vedení Itala dokonal McLaren v letošním ročníku pozoruhodný comeback, který lze natáhnout do sezón 2015 až 2017, kdy si tehdejší členové týmů mohli jen zdát pocit aktuální prosperity.

Právě tento nedávný obrat v prestiži stáje má pro jeho jezdce Landa Norrise velký význam. Zvláště v době, kdy mají platnost regule, které znemožňují stájím utrácet více než jejich konkurenti a více, než dovolují předem nastavené rozpočtové stropy.

„Víte co, další titul je prostě skvělá věc. Další Pohár konstruktérů zní stejně jako ten první, protože získat ten první už byl velký úspěch, když se podíváte, kde jsme se nacházeli jen tři roky zpátky,“ uvědomuje si Norris.

„V oblasti vývoje vozu jsme předstihli všechny ostatní týmy, v tom jsme je výrazně předčili. A to v době, kdy je to s rozpočtovými stropy a s všemi omezeními ve větrném tunelu a tak těžší než kdy jindy. V době, kdy by to mělo být těžší než kdykoliv jindy dominovat.“

„Přesně tohle tým dokázal a dal nám zdaleka nejlepší auto na gridu. Každý jezdec, kterému se tohle poštěstí, má vždycky úsměv na tváři,“ poděkoval Brit na dálku týmu.

Norris k svým upřímným slovům přidal i vlastní náhled do svého bohatého příběhu jako jezdce McLarenu. „Já jsem s týmem od svého úplného začátku. Tehdy to byla úplně jiná situace a jiné prostředí vůči tomu, kde jsme teď. Proto ta cesta je o to výjimečnější.“

„Prožili jsme mnoho pádů, viděli jsme náš vzestup, týmovou práci, změny v prostředí a obecně a hlavně to, jak nás vedli Zak (Brown – pozn. red.) a Andrea a jak obrátili situaci a udělali z nás nejlepší tým na světě. To je něco, co málokdo může říct, “ uzavřel druhý muž celkového pořadí.

Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.

👉 Seznam týmů F1 | Aktuální sezóna | Kde týmy sídlí?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Studuji mediální studia se specializací na komunikační studia. Zajímám se o motorsport, konkrétně F1 a MotoGP. Obě disciplíny, mezi nimiž nemám favorita, zarytě sleduji přes deset let, přičemž o nich píšu již více než tři roky. U motorsportu mě nejvíce zajímá nejen jeho historie a její vztah s přítomností, ale…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *