Mičánek Motorsport a jeho cesta k vytrvalostnímu titulu

Mičánek Motorsport a jeho cesta k vytrvalostnímu titulu

Letošní sezóna ESET Cupu zahrála do karet českému týmu Mičánek Motorsport powered by Buggyra, který v Brně získal vytrvalostní titul v kategorii GTC. Jak se dařilo posádce Josef Záruba-Jakub Knoll?

Tým Mičánek Motorsport powered by Buggyra se v letošní sezóně účastní dvou šampionátů, konkrétně prestižního evropského šampionátu Lamborghini Super Trofeo Europe a šampionátu střední Evropy nazývaného ESET Cup. Právě v ESET Cupu se týmu letos velmi dařilo, a to i přes určité problémy. Na závěrečném kole seriálu na brněnském Masarykově okruhu získali titul ve vytrvalosti.

Do kategorie GTC nastoupila posádka Josef Záruba a Jakub Knoll, která díky své sehranosti na trati předváděla obdivuhodné výkony. Již na Balaton Parku, jedné z nových destinací šampionátu střední Evropy, získali premiérové vítězství v kategorii. Na rakouském Red Bull Ringu dvojice Záruba-Knoll zvítězila před druhým týmovým vozem, do kterého usedli Libor Dvořáček a šéf týmu, čtyřnásobný mistr České republiky, Jiří Mičánek mladší. Dvojitým pódiem si tým zajistil 43 bodů, a po dvou úvodních kolech ESET Cupu získala dvojice Záruba-Knoll bodový náskok 20 bodů před týmem PTT Racing s posádkou Petr Brecka a Karel Neffe.

Na německém Lausitzringu tento náskok ještě zvýšili díky odstoupení Neffeho a Brecky v závodě, což týmu přineslo plný počet bodů. Kvůli malému počtu startujících vozů však byly body poloviční, takže místo tradičních 25 bodů za vítězství získali jen 12,5 bodu.

Pro Jakuba Knolla byl velmi důležitý vytrvalostní závod na Autodromu v Mostě, kam se šampionát přesunul v srpnu. Do závodu se Knoll kvalifikoval na sedmém místě, přičemž nejbližším soupeřem byl tým Aditis s posádkou Radim Adámek a Bartosz Groszek, kteří zlepšili svůj kvalifikační čas o 0,106 sekundy, čímž si zajistili lepší startovní pozici. Knoll odstartoval do závodu velmi dobře, ale těsně před střídáním se začal potýkat s technickými problémy, které způsobily ztrátu výkonu, a byl nucen vůz odstavit na konci výjezdové uličky z pit lane. To byl první vážný problém, s nímž se tým Mičánek Motorsport musel v průběhu sezóny potýkat.

Na Slovakiaringu však ukázali, že jsou nezastavitelní, a po neúspěšném závodě v Mostě získali páté letošní vítězství ve vytrvalosti. Ze sedmého startovního místa dojeli na celkovém pátém místě, ale v kategorii GTC byli první.

Klíčovým kolem bylo to závěrečné, které se konalo v září na Masarykově okruhu, kde je tým Mičánek Motorsport doma. Rozdíl mezi posádkami Záruba-Knoll a Brecka-Neffe byl 12,5 bodu, což znamenalo, že se soupeři mohli dostat do vedení, pokud by jim závod vyšel. Do vytrvalostního závodu tým nasadil dva vozy. Do druhého Lamborghini usedli Bronislav Formánek, závodící v prestižní kategorii Lamborghini Super Trofeo Europe, a Filip Sládečka. Knoll odstartoval velmi dobře a auto předal Zárubovi na druhém místě, které si po střídání také udržel, přičemž posádka Formánek-Sládečka získala premiérové vítězství v kategorii. Dvojitým pódiem tým potvrdil svou dominanci nejen v brněnském závodě, ale také získal titul ve vytrvalosti v kategorii GTC s náskokem 21,5 bodu na soupeře.

Český tým čeká ještě nabitý zbytek sezóny v šampionátu Super Trofeo, přičemž nejbližší zastávka je v říjnu na okruhu Catalunya v Barceloně, kde se zúčastní se dvěma posádkami v kategoriích Pro a Pro-Am.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Jiří Mičánek (@jiri_micanek)

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Tereza Chvílíčková)

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →