Nico Rosberg prozradil, že nasazení alternativního řešení výfuku Mercedesu během testů v Barceloně ve středu „nic nezměnilo“, co se týče hlasitosti motoru.
Ve středu, druhém dnu testů v Barceloně, Mercedes nasadil na vůz pozměněný tvar výfuku, který už si získal přezdívku „trubka“ nebo „trychtýř“. Tým doufal, že tvar výfuku by zesílil zvuk a umlčel mnohé stížnosti na tichou Formuli 1.
Nový výfuk však nic nezlepšil. A jestli něco, tak pouze zhoršil vzhled vozu.
„Naneštěstí se nic nezměnilo, takže musíme dál hledat,“ řekl Rosberg ihned po testu. „Jako tým se snažíme najít řešení pro sport.“
„Musíme vyzkoušet ještě jiná řešení, protože tohle bylo špatné. Bylo to úplně stejné.“
„Němec, který s upraveným výfukem odjel třináct kol, také potvrdil, že tento design nijak nezměnil výkonnost jeho Mercedesu.“
„Nic se nezměnilo, vše bylo stejné,“ dodal.
Po svém prvním stintu výfuk tým sundal a Rosberg se soustředil na zlepšení svého nastavení a vozu, aby dokázal chytit Lewise Hamiltona, který se po Velké ceně Španělska dostal do vedení šampionátu a Němce odsunul na druhé místo. Poté se mu podařilo odjet dalších 89 kol a zajel druhé nejrychlejší čas dne.
„Dny jako tento jsou cenné, protože během závodního víkendu nemůžete vážně nic efektivně otestovat. Žádná jízda během víkendu není stejná, kdežto teď jsme měli stabilní podmínky a mohli pořádně porovnat dvě věci.“
„Jednou z hlavních věcí bylo brzdění. To je oblast, kde si nejsem na 100% jistý, takže se neustále koukáme na možnosti, jak to zlepšit. Také jsme pracovali na startech, protože to zatím byla letošní slabina.“
„Není to jednoduché, je to velmi sofistikovaná procedura a jsou zde obsaženy velmi komplexní procedury, jako třeba práce se spojkou. Ale rozhodně jsme se naučili nějaké zajímavé věci.“