Měl jsem být v Q3, řekl zklamaný Bearman po kvalifikaci

Měl jsem být v Q3, řekl zklamaný Bearman po kvalifikaci

Oliver Bearman řekl, že je zklamaný ze svého výkonu v kvalifikaci na VC Ázerbájdžánu, protože podle něj měl monopost VF-24 šanci na to, aby proklouzl do Q3. Neutěšilo ho ani to, že porazil Nica Hülkenberga a sdělil, že mu nepomohla ani nehoda v třetím tréninku, kdy podle svých slov přišel o spoustu kol, které jsou pro mladé jezdce extrémně důležité.

Oliver Bearman byl po kvalifikaci na VC Ázerbájdžánu zklamaný z toho, že se s Haasem nedostal do Q3, když skončil jedenáctý se ztrátou 0,128 tisícin vteřiny na postupujícího Alexandera Albona.

Mladého Brita zítra čeká jeho druhý závod ve formuli 1, poté co v Saúdské Arábii nahradil ve Ferrari Carlose Sainze. Po kvalifikaci uvedl, že kvůli smyku v 11. a 12. zatáčce, které jsou v hradní části, se neprobojoval do třetí části kvalifikace.

Když se Bearman dozvěděl, že nepostoupil do Q3, tak se v týmovém rádiu rozčílil: „Zablokoval jsem vůz. Sakra! Jsem takový idiot.“

Poté vysvětlil, co se přesně stalo, řekl: „Blížil jsem se k hradu. V jedenácté zatáčce jsem byl poněkud široký. Do dvanácté jsem musel korigovat vůz a ztratil jsem dost času na to, abych se nedostal do závěrečné části kvalifikace.“

Junior Ferrari si myslí, že chyba v kvalifikaci má své kořeny ve třetím tréninku, kdy havaroval a kvůli tomu přišel o spoustu kol.

„Rozhodně mě to dostalo do úzkých. Myslím, že ne na sebedůvěře, ale například chyba, kterou jsem udělal v kvalifikaci, určitě bych tuto chybu udělal už ve třetím tréninku a přišel na to, jak ji neudělat, takže jsme prostě ztratili spoustu kilometrů.“

„Především jsem nepočítal s rozdíly na trati, protože jsem v podstatě začínal tam, kde jsem skončil v FP2, ale trať se vrátila o krok zpět. Brzdil jsem o něco později než v FP2 a prostě jsem se dostal trochu hlouběji. Nebyl to velký problém, ale když jsem se z toho snažil vyjet, bylo to tak kluzké mimo trať, že jsem to nestihl,“ reflektoval nad svou nehodou z FP3 devatenáctiletý mladík.

Jeho zklamání nezmírnil ani fakt, že při své premiéře v Haasu porazil svého zkušenějšího týmového kolegu Nica Hülkenberga, který je známý svými výtečnými kvalifikačními výkony a do velké ceny se kvalifikoval na 14. místě.

„Ne, protože jsem měl být ve Q3. Jsem na sebe přísný, protože vím, že auto toho mohlo dokázat víc. Kdybych měl pocit, že auto je dost rychlé na jedenácté místo, tak bych byl teď opravdu spokojený, ale auto bylo rozhodně dost rychlé na to, aby bylo ve Q3, takže proto jsem zklamaný.“

„Klukům jsem přidělal obrovskou práci (museli opravit vůz po nehodě v FP3 – pozn. red.). Auto dokončili asi pět minut předtím, než jsme vyjeli, takže jim patří obrovský dík, protože pracovali neúnavně. Jsem trochu zklamaný už jen proto, že mám pocit, že jsem mohl být v Q3, kdybych stihl zajet ty dvě jízdy na měkkých pneumatikách navíc v FP3. Ty jsou totiž v této fázi mé kariéry nesmírně cenné.“

Hülkenberg se mezitím snažil odlehčit to, že ho Bearman porazil, ale uznal Britovy kvality na městských tratích.

„Vždycky chcete být rychlejší než váš týmový kolega, ale nepřeceňoval bych to,“ pokrčil rameny. „Myslím, že Ollie (Oliver Bearman – pozn. red.) je specialista na městské tratě, to už několikrát prokázal.“

„Včera byl v tempu od prvního kola, cítí se tu dobře, má dobré sebevědomí. Odvádí skvělou práci, jezdí velmi, velmi dobře; velmi, velmi čistě. O tom není pochyb. Nechci mu nic ubírat. Přichází do formule 1, čeká ho dlouhá kariéra, takže není třeba pochybovat o tom, jestli na to má, nebo ne.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →