Stáji z Wokingu se po úpravě pravidel ohledně pitstopů podařilo jako první přezout vůz pod dvě vteřiny. Doposud tento rekord držel Red Bull.
Daniel Ricciardo po kolizi s Júkim Cunodou během Velké ceny Mexika dostal penalizaci deseti vteřin, aby eliminoval škody tak zahájil stíhací jízdu. Kromě jeho výkonu mu ke konečnému sedmému místu, které si udržel i po trestu, pomohla také geniální strategie McLarenu včetně bleskové zastávky v boxech.
V průběhu minulé sezony bylo zavedeno nové pravidlo ohledně pitstopů, které přikazuje, že proces výměny kola musí zahrnovat minimální časy. To umožní mechanikovi zareagovat na situaci a signalizovt – 0,15 vteřiny od okamžiku, kdy jsou matice kol považovány za pevně utažené a po vydání pokynu mechanikovi k odstranění zvedáku. Další 0,2 vteřiny je potřeba pro obdržení světelného signálu, že může pilot vyjet z boxového stání.
Tato novinka měla zbrzdit především boxový orchestr Red Bullu, který kola vyměnil za extrémně krátkou dobu. Přesto doposud rekord drželi. Segio Pérez dostal v letošní Velké ceně Nizozemska novou sadu v čase 2.09.
Ovšem právě v domácím závodě mexického závodníka je trumfl McLaren, který se dostal pod dvě vteřiny. Ricciardo odjel na čerstvé sadě po 1,98 vteřinách. Dokonce i druhé místo v ocenění „DHL Fastast Pit Stop“ patří oranžově zbarveným formulím. Lando Norris strávil u svých mechaniků 2.29s.
McLaren byl šestnáct tisícín sekundy od toho, aby překonal také rekord Red Bullu, který stanovili ještě za starých pravidel při výměně kol Maxe Verstappena ve VC Brazílie 2019.
Spectacular stuff from @McLarenF1 in the #MexicoGP! A 1.98-second #DHLFastestPitStop is a new 2022 record which also helps @danielricciardo to fight his way up to P7. The team also registers the second-fastest stop of the race.#F1 #DHLF1 #DHL pic.twitter.com/83eRLGV78k
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 30, 2022