V rámci Brno Grand Prix Revivalu zavítaly na brněnský Masarykův okruh formule 1 ze sedmdesátých a osmdesátých let. Jednalo se o závodní sérii Masters Racing Legends, která se sem vrátila po deseti letech.
Série spadá pod záštitu Masters Historic Racing. Ti kromě formule 1 přijeli i s dalšími sériemi, a to s Masters Pre-66 Touring Cars (cestovní vozy do roku 1966), Masters Gentlemen Drivers (GT vozy do roku 1966), a Masters Endurance Legends (vytrvalostní vozy z let 1995-2016).
Na svém kalendáři má Masters Racing Legends celkově devět podniků – jedno testování a osm závodních víkendů. Ačkoliv závodí proti sobě, v rámci série jsou navíc rozděleni do několika kategorií, pojmenovaných podle legendárních pilotů, jako Lauda nebo Fittipaldi, aby zajistili férovější závodění.
Do Brna si to v rámci série přišlo rozdat dvanáct závodníků, kteří nabídli zajímavou podívanou a přivezli ikonické monoposty, například Lotus Nigela Mansella či Williams Keke Rosberga. Po pátku víkendu přálo také počasí. A jako za starých časů se do boxů a paddocku mohli podívat i diváci a nahlédnout těmto starým vozům přímo „pod pokličku“.
Sobota
V páteční kvalifikaci postavil svůj Arrows A3 na pole position Oliver James Webb, ze závodu musel ale odstoupit kvůli defektu. Z toho těžil Matthew Wrigley na Tyrellu 011, který startoval ze druhého místa. Za ním se umístil Mike Cantillon na Williamsu FW07. O třetí místo bojovali Steve Hartley na McLarenu MP4/1 a Werner d’Ansembourgs na voze Brabham BT49. Ačkoliv první jmenovaný pět kol před koncem Belgičana předjel, d’Ansembourgs mu to vrátil v závěrečném kole.
Pořadí | Jezdec | Vůz | Skupina |
1 |
Matthew WRIGLEY
|
Tyrrell 011
|
Head |
2 |
Mike CANTILLON
|
Williams FW07C | Head |
3 |
Werner D’ANSEMBOURG
|
Brabham BT49 | Head |
4 |
Steve HARTLEY
|
McLaren MP4/1 | Head |
5 |
Jamie CONSTABLE
|
Tyrrell 011B | Lauda |
6 |
Steve BROOKS
|
Lotus 91 | Head |
7 |
Christophe D’ANSEMBOURG
|
Williams FW07C | Head |
8 |
James HANSON
|
Maki F101C | Fittipaldi |
9 |
Ewen SERGISON
|
Surtees TS9B | Stewart |
10 |
Peter WILLIAMS
|
LEC CRP1 | Fittipaldi |
DNF |
Oliver James WEBB
|
Arrows A3 | Head |
DNF |
Matteo FERRER-AZA
|
Ligier JS11/15 | Head |
Neděle
Do druhého závodu se kvalifikoval na pole position Steve Hartley, kterého ovšem v prvním kole předjel Werner d’Ansembourg a své vedení si udržel. Steve Hartley se propadl až na třetí místo za Matthewa Wrigleyho.
Druhý závod byl dokončen pod safety carem kvůli odstavenému Williamsu FW07 Mika Cantillona. Závod opět nedokončil ani Oliver James Webb, kterému selhaly brzdy.
Pořadí | Jezdec | Vůz | Skupina |
1 | Werner D’ANSEMBOURGH |
Brabham BT49
|
Head |
2 | Matthew WRIGLEY |
Tyrrell 011
|
Head |
3 | Steve HARTLEY |
McLaren MP4/1
|
Head |
4 | Steve BROOKS |
Lotus 91
|
Head |
5 | Matteo FERRER-AZA |
Ligier JS11/15
|
Head |
6 | Jamie CONSTABLE |
Tyrrell 011B
|
Lauda |
7 | Christophe D’ANSEMBOURGH |
Williams FW07C
|
Head |
8 | Peter WILLIAMS |
LEC CRP1
|
Fittipaldi |
9 | Ewen SERGISON |
Surtees TS9B
|
Stewart |
10 | James HANSON |
Maki F101C
|
Fittipaldi |
DNF | Mike CANTILLON |
Williams FW07C
|
Head |
DNF | Oliver James WEBB |
Arrows A3
|
Head |
Fanoušci tak o víkendu měli možnost naživo vidět a hlavně slyšet, čím byla v minulosti královna motorsportu známá. Nádech minulosti na Masarykovém okruhu rozhodně stál za to. Pokud jste akci promeškali nebo byste ji chtěli opět zažít, Brno Grand Prix Revival se vrátí za dva roky.