Ruský tým dnes před zahájením prvních předsezóních testů v Jerezu odhalil svůj letošní monopst MR02. Nová Marussia je designově ještě odvážnější než její předchůdce, tento fakt však této malé stáji nepomůže k výkonosti.
Nejmenší stáj Formule 1 ruská Marussia dnes uvedla svůj letošní monopost, který je proti svým předchůdcům u Marussie i Virginu revoluční. Největší změnou je bezesporu využití aerodynamického tunelu při vývoji vozu. MR02 je tak prvním monopostem, který stáj nevyvíjela pouze pomocí počítačové simulace. Další změnou je použití systému pro rekuperaci energie KERS, který ruský tým nakupuje od Willamsu. Na vývoji vozu se mimo jiné podílel také McLaren.
Marussia si od letošního vozu, na který dohlížel technický konzultant Pat Symonds, slibuje významné posunutí k již zavedeným stájím středu pole. Letošním cílem je také poražení konkurence v podobě zelených vozů Caterham.
S novým MR02 bude závodit Brit Max Chilton a údajně brazilský nováček Luiz Razia. Toho však tým dosud nepotvrdil. Podle šéfa ruské stáje Johna Bootha tým oficiálně potvrdí týmového kolegu Maxe Chiltona zítra nebo pozítří.