Liam Lawson bude mít nového závodního inženýra

Liam Lawson bude mít nového závodního inženýra

Do role závodního inženýra Liama Lawsona Red Bull jmenoval Richarda Wooda. Ten působí ve službách rakouské stáje již přes 12 let a v poslední době zastával funkci výkonnostního inženýra Sergia Péreze. Jde tak o další krok restrukturalizace Red Bullu, který musí reagovat na odchody klíčových pracovníků.

Richard Wood svou kariéru v Red Bullu zahájil již v roce 2012 jako stážista v oddělení závodní strategie, kde se věnoval analýze závodních dat. Přes optimalizaci testů na simulátoru a analýzu výkonu jezdců se postupně propracoval až k úzké spolupráci se samotným Sergiem Pérezem. Od roku 2021 totiž pro Red Bull pracoval jako výkonnostní inženýr, jehož hlavním úkolem je optimalizace nastavení monopostu.

Od nové sezóny se Wood přesouvá do role závodního inženýra. Sám si však i tuto pozici mohl v minulé sezóně vyzkoušet, když během několika závodů zaskakoval za tehdejšího závodního inženýra Hugha Birda, který spolupracoval se Sergiem Pérezem. I v nadcházející sezóně bude pracovat s druhým jezdcem Red Bullu, tentokrát ale s Liamem Lawsonem, který se bude snažit dosahovat lepších výsledků než jeho předchůdce.

Restrukturalizace Red Bullu

Rakouský tým reaguje jmenováním Wooda do nové pozice na odchod Jonathana Wheatleyho, který se již 1. dubna stane součástí týmu Sauber. Pro Red Bull už ale nepracuje a v současnosti si odpykává povinnou výpovědní lhůtu.

Red Bull se zároveň snaží o efektivní restrukturalizaci i v případě závodního inženýra Maxe Verstappena. Gianpiero Lambiase, známý svým chladným přístupem, od nové sezóny rozšíří své kompetence, a kromě role závodního inženýra získá i větší pravomoci v rámci denních závodních operací a některých strategických rozhodnutí.

Red Bull tedy Wheatleyho nahrazuje tak, že jeho úkoly rozděluje mezi několik členů týmu. To se bude týkat i Steva Knowlese, jenž bude v budoucnu vést sportovní oddělení. Mezi jeho úkoly bude patřit mimo jiné komunikace s ředitelstvím závodu.

Zároveň si Red Bull bude muset poradit i s odchodem hlavního stratéga Willa Courtenaye, který ještě vloni podepsal smlouvu s McLarenem. K papájovému týmu se ale připojí až v polovině roku 2026, a tak jej Red Bull na letošní ročník neuvolní.

Verstappenův tým beze změn

I navzdory četným odchodům a značné restrukturalizaci zůstává Verstappenův inženýrský tým beze změn. Platí to i v případě Michaela Manninga, inženýra řídících systémů, který se mimo jiné významně podílí na rychlých startech nizozemského šampióna. Přestože Manning v minulosti interně projevil zájem o jinou pozici, bylo potvrzeno, že svou funkci bude zastávat minimálně do konce letošní sezóny.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jej v mládí přivedli jeho táta s bráchou, kterým vděčí za to, že mohl objevit jedinečné kouzlo formulového světa. V rámci studia se zaměřuje i na analýzu sportovního dění v médiích či na sport obecně. Ve volném čase si rád zahraje F1 na PlayStationu, sleduje sportovní živé…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *