Ferrari potvrdilo prodloužení smlouvy s monackým pilotem, ale prozatím nezveřejnilo, na jak dlouho či na kolik peněz si Charles Leclerc přijde. Dle italských médií ale smlouva obsahuje klauzule pro jeho předčasný odchod z italské stáje.
Italský tým do Charlese Leclerca vkládá velké naděje již od začátku jejich spolupráce. Fanoušci týmu Tifosi pilota označují za toho, kdo má Ferrari znovu vrátit titul a dostat tak tým zpět na vrchol. Monačan do týmu přišel v roce 2019 a po již jednom prodloužení smlouvy měl zůstat do konce roku 2024. Nikdy se také netajil tím, že chce vyhrát titul v červené barvě.
Ferrari včera ukončilo velké spekulace o budoucnosti Charlese Leclerca, když oznámilo, že pilot s týmem prodloužil smlouvu o několik let. Ani jeden však neprozradil, na jak dlouho. Italská média, především Gazzetta dello Sport, prozradila, že smlouva s monackým pilotem se bude vztahovat na dalších pět let, a pokud Charles Leclerc zůstane až do roku 2029, jeho výdělek se zdvojnásobí.
Vše ale bude záviset na konkurenceschopnosti Ferrari. Údajně se Monačan může rozhodnout odejít na konci roku 2026, pokud nebudou splněny určité cíle. „Pobyt Charlese Leclerca v Maranellu by byl do roku 2029 regulovaný výstupními klauzulemi vázanými na výkonnost po třetím roce smlouvy, přičemž mzda by měla v průběhu let růst,“ uvádí Gazzetta.
„Monacký pilot by si tak za asistence manažera Nicolase Todta mohl ze současných 25 milionů eur (619 milionů Kč – pozn. red.) vydělat zhruba dvojnásobek, pokud by zůstal až do konce smlouvy, kdy mu bude 31 let.“
The Dream Continues. Grateful to announce that I will continue my adventure in red. ❤️ @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/e9S6ot1sP9
— Charles Leclerc (@Charles_Leclerc) January 25, 2024
Klauzule týkající se výkonu se v F1 staly běžnou záležitostí, například předchozí smlouva Maxe Verstappena mu dávala možnost opustit Red Bull, pokud by tým v šampionátu klesl pod třetí místo. Ferrari se chce odrazit od náročné loňské sezóny, v níž tým nedokázal konkurovat Red Bullu, který triumfoval v 21 z 22 závodů roku.
Tým z Maranella usiluje o přepracovanou koncepci vozu pro rok 2024 a Charles Leclerc je optimistický, že díky novému vozu dosáhne pokroku na své cestě za vítězstvím v šampionátu. „Věřím, že to nejlepší teprve přijde, a nemohu se dočkat začátku letošní sezóny, až uděláme další pokrok a budeme konkurenceschopní v každém závodě. Mým snem zůstává vyhrát s Ferrari titul mistra světa,“ vyjádřil se Charles Leclerc.
Mezitím šéf Ferrari Frédéric Vasseur, který s monackým pilotem pracoval v Sauberu v jeho debutové sezóně v F1 v roce 2018, prohlásil, že tým je odhodlán dodat mu vítězný vůz. „Známe ho pro jeho neutuchající touhu posouvat se na hranici možností a oceňujeme jeho mimořádné schopnosti, pokud jde o boj a předjíždění v závodě. Jsme odhodláni dát Charlesovi vítězný vůz a vím, že jeho odhodlání a nasazení jsou prvky, které nám mohou pomoci dosáhnout našich cílů,“ prozradil Frédéric Vasseur.
Týmový kolega Charlese Leclerca, Carlos Sainz, má zatím smlouvu, která vyprší na konci letošního roku, a spekulace v Itálii naznačují, že jednání o jejím prodloužení uvázla na mrtvém bodě.