Leclerc vysvětluje strategii Ferrari v Belgii

Leclerc vysvětluje strategii Ferrari v Belgii

Charles Leclerc vysvětluje, že jednozastávkový pit stop v Belgii by byl pro Ferrari chybou, protože neměli takové tempo jako Mercedes a George Russell. Proto se rozhodli strategii Mercedesu vyhnout.

Charles Leclerc předvedl úžasnou jízdu v mokrých podmínkách, čímž se kvalifikoval nejblíže k Maxovi Verstappenovi. Penalizace Verstappena ale zapříčinila propad na startovním roštu o 10 míst, díky čemuž se Leclerc dostal na pole position.

Monačan si na startu udržel náskok, ale ve třetím kole se propadl za Lewise Hamiltona a na této pozici zůstal až do závěrečného stintu. Nicméně konkurenceschopnost italské stáje neměla dlouhé trvání a v závěrečných fázích klesla. Leclerc se marně snažil, aby za sebou udržel Oscara Piastriho nebo dostihl George Russella, který zastavoval v boxech pouze jednou.

Leclerc tvrdí, že opustit strategii, kterou v tu chvíli měli, a usilovat o lepší výsledek, by bylo příliš velké riziko na jeho tehdejší pozici. „V tu chvíli to bylo složité, protože je tu hodně aut, byli jsme v pozici, kdy jsme byli druzí na trati,“ řekl Leclerc, který zdědil třetí místo. „Když vás začne undercutovat jedno auto, pak dvě, tři, čtyři, začne to být docela složité a musíte hodně riskovat. Bylo tedy lepší se přizpůsobit jiné strategii. Nevěděli jsme ani, jaká je na trati tvrdá pneumatika, protože jsme ji před závodem nejeli. Takže, nakonec si nemyslím, že je fér říct, že v tu chvíli jsme udělali chybu. Pochopil jsem pohled týmu.“

Leclerc, který vyjádřil nadšení nad vítězným tempem Stříbrných šípů, si nemyslí, že Ferrari by dosáhlo stejného výsledku, pokud by použilo stejný závodní plán, který využil Russell.

„Prostě jsem cítil, že naše reálné tempo není dostačující,“ pokračoval. A pokud je to takhle, bohužel, můžete se strategií dělat co chcete, ale vždycky ztratíte pozice a my prostě nejsme dostatečně rychlí.“  Leclerc dodal: „Věděli jsme, že to nebylo tak daleko, ale myslím si, že měli lepší tempo, takže jim ta jedna zastávka vyšla, protože dnes byl Mercedes super, super silný.“

Šéf Ferrari Frédéric Vasseur souhlasil s Leclercovým názorem a uvedl, že Russell měl méně co ztratit, když by zajel do boxů, protože Brit byl v té době na pátém místě. „Hlavní problémem je, že startujete se středními pneumatikami a vy se v 11. kole musíte rozhodnout, protože všichni přijíždějí do boxů a vy netušíte, jak moc tvrdé pneumatiky potřebujete,“ řekl Vasseur. „Strategie jsou často určovany podle pozicí na trati. Když startujete ze zadní skupiny, můžete riskovat.“

Sdílejte na:
Zavřít