Pilot italské stáje Ferrari, Charles Leclerc, se během předsezónních testů v Bahrajnu vyjádřil k problémům s kanály a prohlásil, že tento problém „může mít velké následky“. Není ale jediným pilotem, který má z těchto incidentů obavy.
Uvolněný kryt odtokového kanálu v 11. zatáčce způsobil na bahrajnském okruhu problémy hned ve dvou částech třídenního testování. Druhý den testů, v dopolední části, přejelo Leclercovo Ferrari přes uvolněný odtokový kryt na vnější straně obrubníku v 11. zatáčce a testování bylo přerušeno. Kvůli škodám, které kanál způsobil, musela italská stáj na monopostu Charlese Leclerca vyměnit podlahu.
Podobný incident se stal v loňské sezóně při Velké ceně Las Vegas, kdy přes uvolněný kryt kanálu přejel Leclercův týmový kolega Carlos Sainz. Sainzův monopost byl také celkem dost poškozen a španělský závodník měl i štěstí, že se nezranil, jelikož rána byla tak velká, že do podlahy monopostu SF-23 udělala díru. Ferrari za tuto nehodu stále požaduje náhradu škody.
„Je to vážný problém, protože to může mít velké následky,“ řekl Charles Leclerc médiím včetně týdeníku Motorsport na páteční tiskové konferenci.
🚩 RED FLAG 🚩
The drain cover at Turn 11 has come unstuck once again #F1Testing #F1 pic.twitter.com/oeEv5dOzaR
— Formula 1 (@F1) February 23, 2024
„Musíme se tím zabývat do budoucna, aby se to už neopakovalo. Včera jsme měli docela štěstí, že se to nestalo na místě a v situaci podobné Vegas, ale ve Vegas to bylo pro Carlose (Sainze – pozn. red.) docela vážné.“
„Ale jsem si jistý, že se tím všichni zabývají a pracují na tom, aby pro to našli nejlepší řešení.“
Lewis Hamilton během čtvrtečního dopoledního testování také přejel přes uvolněný kryt a ani on neskrývá obavy.
„Doufejme, že FIA je v obraze, a že tyto věci svařuje s dostatečným předstihem před tím, než se tam dostaneme,“ řekl Lewis Hamilton. „Naštěstí to nebylo tak špatné jako to, do kterého narazil Carlos, ale rozhodně si na to musíme dávat pozor.“
Podobným problémům s kanálem se nevyhnul ani Sergio Pérez. V závěrečném dopoledni třídenního testování se při jeho průjezdu 11. zatáčkou kryt znovu uvolnil. Opět byla vyvěšena červená vlajka a kvůli zpoždění se musela zkrátit polední přestávka. Dopolední a odpolední část byla nakonec sloučena.
Trojnásobný mistr světa, Max Verstappen, poznamenal, že současné monoposty F1 s přízemním efektem mají v porovnání s jinými závodními vozy větší vliv na kryty kanálů a využívají oproti jiným vozům odlišná místa na trati. Uvedl ale také, že je to problém, který je třeba řešit.
„S vozy s přízemním efektem je to samozřejmě asi o něco horší,“ řekl Max Verstappen. „Ale také to vypadá, že jezdíme v místech, kam moc jiných aut nejezdí. Ale možná se takové věci dají trochu více kontrolovat.“
„Víme, že je to potenciální problém těchto vozů, a když jedete na určité tratě, víte, kde kanály jsou. Takže než začnete o víkendu jezdit, překontrolovat, zda je všechno pevné, je pro nadcházející tratě nutností, abychom neměli další situaci, kdy se auta zničí. A zvláště s ohledem na omezení rozpočtu také není příjemné, když se takové věci stávají.“