Charles Leclerc přiznal, že brzká zastávka v boxech byla chybou a společně se špatně zvoleným nastavením vozu zmařily jakékoliv naděje Ferrari na potenciální umístění na pódiu. Na velké ceně Brazílie nalezl jedno pozitivum a to, že italský tým nadále zůstává v boji o Pohár konstruktérů.
Ferrari se během závodního víkendu v Brazílii nepodařilo udržet momentum, které mělo po dvou vyhraných závodech v Mexiku a v Austinu. Charles Leclerc dokončil na pátém místě a Carlos Sainz závod nedokončil kvůli nehodě.
Leclerc se držel ve vláčku za třetím Júkim Cunodou a čtvrtým Estebanem Oconem, ale Ferrari se ve 24. kole rozhodlo povolat Monačana do boxů pro nové pneumatiky do přechodných podmínek. Na trať vyjel za Oliverem Bearmanem a Lewisem Hamiltonem, za nimiž se zasekl.
Rozhodnutí jít dříve do boxů se nakonec ukázalo jako chybné, protože zhoršující se podmínky vedly k tomu, že Franco Colapinto ve 32. kole havaroval a byla kvůli tomu vyvěšena červená vlajka. Toho využili piloti, kteří zůstávali na trati a nezajeli předtím do boxů, konkrétně oba jezdci Alpinu a Max Verstappen a neztratili tak pozici na velice důležitou pozici na trati.
Na otázku ohledně rozhodnutí, kvůli němuž byl prvním jezdcem, který jel do boxové uličky, pilot Ferrari řekl médiím včetně týdeníku Motorsport Week: „Byla to chyba.“
„Je třeba také říci, že v takovém závodě je velmi těžké neudělat žádnou chybu, pokud jde o strategii, protože je tu tolik rozhodnutí, která musíte udělat. Když se podíváte, myslím, že jen první tři (Verstappen a oba piloti Alpinu – pozn. red.) neudělali během takového závodu žádnou chybu. My jsme byli na druhé straně, zastavili jsme. Chtěl jsem volný vzduch, tak jsem požádal tým, aby mi ho našel.“
„To kolo mě, když mě povolali do boxů, tak bohužel zastávka v boxech – Ne samotný pitstop, ale vjezd do boxů a výjezd z boxů na mokru byl mnohem delší, než jsme si mysleli. Ocitl jsem tak v provozu za Olliem (Oliverem Bearmanem – pozn. red.) a Lewisem (Hamiltonem – pozn. red.) a od té chvíle jsem věděl, že ztrácíme strašně moc. Přišel safety car, kvůli němuž jsme ztratili asi tři, čtyři pozice.“
Během restartu po červené vlajce se Leclercovi podařilo posunout o dvě místa nahoru, protože do první zatáčky brzdil později a dostal se tak před Landa Norrise a George Russella. O několik kol později byl však monacký pilot široký ve čtvrté zatáčce, čehož Russell využil a dostal se před pilota Ferrari.
Vítěz osmi velkých cen prozradil, že nastavení vozu, které s týmem vybrali, nebylo ideální, protože jízda v dešti s monopostem SF-24 byla podle něj velice náročná.
„Myslím, že je to částečně i moje vina, protože jsme o nastavení vozu rozhodovali společně s týmem a dnes jsem se chtěl vydat tímto směrem. Určitě to však byla špatná cesta. Dnes to prostě nebylo ono.“
„V kvalifikaci jsme byli spokojeni, vlastně jsme na tom nebyli špatně. S novými pneumatikami a malým množstvím paliva se dá z auta vyždímat mnohem víc, ale v závodě jsme se nikam neposunuli. Spíš než to, že jsme se nikam neposunuli, bylo nesmírně těžké jezdit, bylo rovněž nesmírně těžké neudělat žádnou chybu.“
Leclerc nalezl alespoň jedno pozitivum a to, že skončil před oběma piloty McLarenu, takže Ferrari má nadále šanci na zisk Poháru konstruktérů. Na tým z Wokingu aktuálně ztrácí 36 bodů.
„Nakonec, když se na to všechno podíváme, jediné, s čím můžeme být alespoň trochu spokojeni, je to, že jsme dojeli před oběma McLareny. Ztratit pouze čtyři body v Poháru konstruktérů je pro nás velkou limitací škod o víkendu, kdy se zdáli (Mclaren – pozn. red.) být tak silní. Takže ano, teď musíme dát všechno dohromady pro poslední tři závody.“