Laurent Mekies hodnotí stále pozitivně závod Júkiho Cunody

Laurent Mekies hodnotí stále pozitivně závod Júkiho Cunody

Šéf týmu Red Bull Laurent Mekies bránil Júkiho Cunodu po víkendu v Monze. Japonský jezdec skončil třináctý se ztrátou 80 sekund na vítězného kolegu Maxe Verstappena.

25letý jezdec je od svého přestupu do Red Bullu před Velkou cenou Japonska pod velkým tlakem. S aktuální smlouvou, která vyprší na konci roku 2025, a pouhými devíti body od svého přechodu z Racing Bulls, je Júki Cunoda pod tlakem, aby si zajistil smlouvu na další sezónu.

„Stejně jako vy (novináři – pozn. red.), i my se díváme na tempo v kvalifikaci a tempo v závodě, je to tak jednoduché,“ vysvětlil Laurent Mekies médiím, když byl dotázán, na co se tým bude při hodnocení japonského jezdce zaměřovat.

Júki Cunoda dokončil závod na 13. místě po kolizích s Liamem Lawsonem ze sesterské stáje Racing Bulls a Lewisem Hamiltonem z Ferrari, přičemž první kolize mu způsobila poškození monopostu, které ho provázelo po zbytek závodu.

„Dnešní závod pro Júkiho je těžké hodnotit kvůli provozu v prvním stintu a poškození ve druhém stintu. Ale když se podívám na včerejší kvalifikaci, stále to považuji za dobrý víkend. V Q1 byl dvě desetiny za Maxem (Verstappenem – pozn. red.). Max nebyl tento víkend zrovna pomalý a s malým deficitem vozu byl Júki v Q2 dvě desetiny za Maxem,“ pokračoval dále šéf Red Bullu.

„Není pochyb o tom, že všichni v Q2 jedou na 100 %, a ano, rozdíl byl v Q3 větší, ale zaprvé se dostal do Q3, což je velmi dobrý výkon, a zadruhé byl v Q3 první na trati. To mu také nepomohlo, takže si myslím, že krátkodobé tempo bylo pro Júkiho velmi dobrým vzorkem, ale dlouhodobé tempo je frustrující, když nemáte čistý závodní den.“

Cunoda potřebuje bezproblémový závod

Na otázku, zda souhlasí s tím, že Japonec má větší potíže s tempem v závodě než v kvalifikaci, na rozdíl od některých předchozích týmových kolegů čtyřnásobného mistra světa, Mekies vysvětlil, že je těžké to posuzovat bez bezproblémového závodu.

„Bezproblémový vzorek, protože dnešek byl špatný vzorek. Víte, jak to je, závody v čele jsou velmi čisté, máte alespoň jeden dobrý stint, abyste mohli posoudit svůj výkon. Tady je velmi těžké z dnešního dne něco vytěžit.“

„První stint v provozu, druhý stint s poškozeným vozem. Když se podívám na posledních pár závodů, je to docela podobné. Myslím, že je správné říci, že s Júkim máme pravděpodobně více práce na závodním tempu než na kvalifikačním tempu. Ale opět, to je také důvod, proč si dáváme trochu více času.“

Tým z Milton Keynes již dříve potvrdil, že rozhodnutí o budoucnosti japonského pilota bude učiněno kolem Velké ceny Mexika, která se koná 26. října.

Formule 1 je nejprestižnější motoristická soutěž na světě. Každý rok se jezdí desítky velkých cen, které sledují miliony fanoušků. Zajímá vás, jak F1 funguje, jaké jsou pravidla a co vše tento sport obnáší?

👉 Manuál F1| Co je formule 1 | Kde sledovat formuli 1 | Proč se F1 nazývá formule 1?

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *