Kvalifikační katastrofa pro Péreze byla kvůli problémům s brzdami

Kvalifikační katastrofa pro Péreze byla kvůli problémům s brzdami

Kvalifikace pro mexického pilota skončila již v Q1 a na domácí půdě do závodu odstartuje až z osmnáctého místa. Sergio Pérez v pokvalifikačním rozhovoru uvedl, že se trápil s brzdami.

Mexičan se na domácím okruhu trápil celý víkend s přední částí monopostu RB20, převážně s problémy ohledně brzd.

„Dost jsem se trápil s brzděním. Pokaždé, když jsem se snažil prudce zabrzdit, tak jsem prostě do pneumatik vložil příliš mnoho energie, a to mi velmi ztěžuje zastavení monopostu. Tento problém mám v posledních třech závodech, kdy se mi stává, že nedokážu auto zastavit. Musím hodně upravovat brzdění, a to je něco, co vidíme v datech, ale nejsme schopni to v tuto chvíli napravit. Je to hlavně na rovince, kde nedokážu auto zastavit. Prostě moc kloužu a vzhledem k tomu, že je to tady všechno citlivé na povrch, je to mnohem těžší,“ vysvětloval pilot Red Bullu.

Mexičan loni vypadl ze závodu již v první zatáčce a po špatných výsledcích by potřeboval morálně povzbudit před domácími fanoušky.

Vzhledem k problémům s brzdami, které se u něj objevují i v závodních simulacích, je však Mexičan pesimistický ohledně svých šancí na silný návrat v závodě. Není vůbec vyloučeno, že se tým rozhodne provést změny v parc fermé a nechá ho startovat z boxové uličky.

„Budeme diskutovat o všech možnostech.Problém je, že jsme také velmi omezeni díly, které máme k dispozici. Nemáme takovou specifikaci podlahy, na kterou bychom chtěli přejít. Nevím, určitě to s týmem probereme,“ pokračoval dále Sergio Pérez.

„Bude to těžké, protože problém je i v dlouhých jízdách, takže zkusím všechno. Zkusím se podívat, co jsme schopni s týmem udělat, a uvidíme, jaká řešení jsme schopni najít. Je to samozřejmě velké zklamání. Jestli je nějaká velká cena, kterou chci zajet opravdu dobře, tak je to právě tato. Bohužel tento podnik byl opravdu obtížný a záludný,“ dodal mexický jezdec.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduje přes 20 let, od roku 2017 píše pro Svět Formule a od října 2020 působí jako šéfredaktor. Jeho nejoblíbenější jezdec je Michael Schumacher a je fanouškem Ferrari. V případě zájmu o spolupráci ho můžete kontaktovat na: jan.fridrich@svetformule.cz.

Další články autora →