V první kvalifikaci sezóny 2021 ve formuli 2 byl sice nejrychlejší zkušený čínský junior Renaultu Kuan-Jü Čou, ale díky pravidlu o obráceném pořadí na startu bude patřit pole position úvodního závodu sezóny v sobotu Davidu Beckmannovi z týmu Charouz Racing System.
Kola závodních vozů se po zimní přestávce konečně roztočila a je jistě pěkné, že to byla právě nejvyrovnanější třída monopostů světa, formule 2, která v sezoně 2021 směla absolvovat první oficiální trénink (a v sobotu první závod).
Po vydatných testech, před několika dny, znají piloti F2 arabskou trať v Sachíru jistě velmi dobře, přesto dopoledne s chutí vyrazili do volného tréninku, ve kterém byl nejrychlejší Brazilec Felipe Drugovich z týmu UNI-Virtuosi. Oba vozy týmu Charouz Racing System počaly víkend relativně zdrženlivě. Němec David Beckmann zajel šestnáctý a jeho brazilský kolega Giulherme Samaia sedmnáctý nejrychlejší čas. Své karty ovšem očividně zatím neodkryli ani hlavní dva favorité ročníku, Rus Robert Švarcman (Prema) skončil pátý a Dán Christian Lundgaard (ART) se umístil na třinácté pozici.
Za ideálních podmínek vyjelo odpoledne 22 účastníků na třicetiminutový kvalifikační „hon za časy“, který měl rozhodnout o postavení na startu sobotního sprintu a nedělního hlavního závodu. Pískem z pouště „pocukrovaná“ a proto extrémně klouzavá trať si vyžádala několik nebezpečných skluzů mimo ideální linii, série prvních divokých pokusů o dobrý čas se ovšem, bohudík, obešla bez nehod. Drugovich dokázal i v této úvodní fázi kvalifikace potvrdit svoji dobrou formu a zajel nejrychlejší čas před Lungaardem, Jehanem Daruvalou (Carlin) a Švarcmanem. Favorité se tedy „probudili“ a také Charouzova jednička Beckmann „se ozval“ slibným desátým nejrychlejším časem. Nováček F2 tím byl o 0,5 sekundy rychlejší než Samaia ve druhé dallaře ze Žebráku, který zatím držel patnáctý nejrychlejší čas.
Pro druhou polovinu kvalifikace jezdci tradičně nazuli čerstvé pneumatiky a právě, když byli všichni ostaní v boxech, posunul se na špičku Drugovichův týmový kolega, Číňan Kuan-Jü Čou.
Pomalu zapadající slunce se již blížilo horizontu, když se dráha znovu zaplnila. Ale ne na dlouho – motor vozu Roberta Švarcmana vypnul v poslední zatáčce a mladý Rus blokoval za starostlivých pohledů jeho mentora, bývalého pilota F1 Vitalije Petrova, rovinku. Ředitel závodu proto kvalifikaci přerušil, všichni se vrátili do boxů a na eventuální zlepšení jim poté zbývalo jen necelých 6 minut.
Trať stále umožňovala zlepšení a jako první to demonstroval pilot Renaultu Lundgaard a jasně překonal Čouův výkon. Bezprostředně za ním udeřil sedmým časem i výborně naladěný Beckmann. V závěrečných sekudách to byl ovšem znovu Čou, kdo se posunul před všechny konkurenty. Na Lundgaarda zbylo druhé místo před Drugovichem. Protože se zlepšili i Dan Ticktum (Carlin) s Juri Vipsem (Hitech) a Oscarem Piatrim (Prema), musel se Beckmann nakonec spokojit s desátou pozicí – ta ovšem dle nových pravidel FIA znamená pole position pro zítřejší sprint! Do tohoto úvodního závodu sezóny 2021 na 23 kol vyrazí jezdec stáje Charouz Racing System v sobotu v 11:25 před Liamem Lawsonem, Oscarem Piastrim, Jehanem Daruvalou a největším překvapením pátku, Richardem Vesrchoorem (MP). Druhý vůz Antonína Charouze bude startovat z 18. pozice – Samaia ztrácel na Beckmanna (jak se dalo předpokládat) 0,7 sekundy.
1. | Kuan-Jü Čou | UNI-Virtuosi | 1:42,848s |
2. | Christian Lundgaard | ART | 1:42,851s |
3. | Felipe Druhovich | UNI-Virtuosi | 1:43,211s |
4. | Daniel Ticktum | Carlin | 1:43,338s |
5. | Juri Vips | Hitech | 1:43,441s |
6. | Richard Verschoor | MP | 1:43,443s |
7. | Jehan Daruvala | Carlin | 1:43,475s |
8. | Oscar Piastri | Prema | 1:43,478s |
9. | Liam Lawson | Hitech | 1:43,519s |
10. | David Beckmann | Charouz Racing System | 1:43,559s |
18. | Guilherme Samaia | Charouz Racing System | 1:44,227s |