Jaké jsou silné stránky monopostu RB19?

Jaké jsou silné stránky monopostu RB19?

Technický ředitel rakouské stáje Red Bull Racing, Pierre Wache, říká, že největší dominantou letošního monopostu, který nese název RB19, je jeho aerodynamická účinnost.

Už v loňském roce Red Bull prokázal, že mají silné auto. Díky další evoluci dokázali v první třetině letošní sezóny s monopostem RB19 zcela dominovat.

Na každém podniku, kde se kolotoč formule 1 zastavil, stál jeden z jezdců Red Bullu na nejvyšším stupínku. Max Verstappen vyhrál celkem šest závodů a jeho týmový kolega, Sergio Pérez, si připsal dvě výhry. Tato dvojice také dokázala třikrát obsadit 1. a 2. místo.

Nyní mají Rudí býci přes 150 bodů náskok na nejbližšího soupeře v poháru konstruktérů. I přesto Wache přiznává, že výhoda Red Bullu tým překvapila.

„Upřímně si myslím, že když děláte auto, snažíte se ho udělat co nejrychlejší,“ řekl Wache. „Co nejrychlejší, jak auto jde.“

„A potom úspěch závisí nejen na vás, ale i na ostatních. Pak ano, rozdíl je větší, než jsme očekávali.“

Poté, co Red Bull zvítězil na několika různých konfiguracích trati, na otázku, jaká je největší silná stránka RB19, Wache řekl: „Řekl bych, že výkonnost.“

„Na různých tratích jsme schopni produkovat přítlak bez masivního odporu. To si myslím, že je hlavní síla.“

Přesto, že má Red Bull dostatečný náskok oproti konkurentům – především v závodním tempu – Wache očekává, že nejbližší rivalové budou náskok Red Bullu s postupně přibývajícími aktualizacemi stahovat.

Mercedes a Ferrari již představili rozsáhlé balíčky vylepšení a i Aston Martin v Kanadě odhalil nové komponenty.

Vzhledem k tomu, že se Red Bull rozhodl aplikovat na svůj vůz menší balíčky vylepšení, závod v Kanadě byl prvním případem sezóny, kdy jiný vůz skončil (při zelených vlajkách) v rozmezí deseti sekund za Red Bullem.

„Vidíte, že v kvalifikaci jsou určitě pokaždé blíž, pokud jde o čistý výkon,“ uznal Wache.

„Poté, co se týče managementu tempa během závodu, máme určitou výhodu – ale jsem si jistý, že se mohou dotáhnout. Nějaká aktualizace od našeho konkurenta a uvidíte, že to bude určitě těsnější.“

Zbytek konkurence se mohl detailně podívat na propracovanou podlahu RB19 v Monaku, poté, co byl vůz vyzdvižen do vzduchu po Pérezově nehodě v kvalifikaci.

Wache však tvrdí, že Red Bull nebyl znepokojen vystavením podlahy a uvedl, že konkurenční týmy již měly přístup k podobným snímkům již dříve.

„Nebylo to tak, že viděli podlahu: frustrace byla spíše z toho, že auto bylo ve zdi – myslím, že to byla hlavní frustrace,“ uvedl Francouz.

„Ale ano, je to tak – a stalo se to i našemu konkurentovi. Auto bylo ve vzduchu.“

Dodal: „Na podlaze vidí nějaké detaily, ale jsem si jistý, že se jich můžete zeptat, co vidí a jestli se něco naučili. Ale myslím, že už měli nějaké fotky z garáže a nějaké detaily viděli.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →