Incident z posledního kola mezi Alexem Albonem a Sergiem Pérezem zůstává bez potrestání.
Alex Albon, který se v Belgii zúčastnil svého prvního závodu pro Red Bull, startoval po penalizacích až ze 17. příčky. Již v prvním kole odstoupil místní miláček Max Verstappen a žezlo Red Bullu tak připadlo na mladého Thajce.
23letý jezdec Red Bullu se dokázal probojovat na 7. místo za Sergia Péreze. Oba se v posledním kole posunuli o příčku výše po technickém problému, který vyřadil pátého Landa Norrise.
Na rovince Kemmel Straight pak došlo k souboji o umístění v top 5. Pérez thajského závodníka vyhnal dvěma koly mimo závodní trať. I tak se před svého mexického rivala Albon nakonec dostal.
Incident byl ihned předán na posouzení ke komisařům FIA. Oba se dostavili na kobereček, aby danou situaci vysvětlili.
Nakonec došlo k závěru, že se incident trestat nebude, oba jezdci se shodli, že se jednalo pouze o „tvrdé závodění“.
„Zhlédli jsme videozáznam a vyslechli si jezdce monopostu č. 11 (Sergia Péreze) a jezdce monopostu č. 23 (Alexandera Albona) společně se zástupci týmu,“ řekli k incidentu komisaři FIA.
„Pérez si neuvědomil, že jej Albon bude chtít předjet zprava, manévr očekával zleva. Albon manévr zahájil se všemi čtyřmi koly na trati. Ve chvíli, kdy se Pérez začal přesouvat vpravo, vyjel Albon dvěma koly na trávník.“
„Albon v manévru pokračoval. Pérez oznámil, že jakmile si Albona všiml, začal se přesouvat doleva. Albon Péreze úspěšně předjel. Oba jezdci řekli, že se jednalo o tvrdé závodění a uznali, že to bylo riskantní.“
„Po vysvětlení ze strany jezdců a také z hlediska úspěšného předjížděcího manévru jsme se rozhodli, že nebudeme nikoho trestat.“
Started: P17
Finished: P5 (his best F1 finish)
alex_albon showed plenty of moves in his first race for @redbullracing#F1 #BelgianGP 🇧🇪 pic.twitter.com/3H3hIBpcZh
— Formula 1 (@F1) September 1, 2019
Ještě předtím, než se oba jezdci dostavili ke komisařům, okomentoval Albon situaci pro Sky F1:
„Hráli jsme si takovou malou DRS hru (jezdec, který projede detekčním bodem v zatáčce č. 1 jako druhý, má později umožněno využít systém DRS na rovince Kemmel Straight – pozn. red.) – Sergio chtěl logicky DRS a monoposty Racing Pointu jsou na rovinkách velmi silné. Vypadalo to jako během restartu virtuálního safety caru.“
„Racing Point byl po celý víkend na rovinkách šíleně rychlý – bylo to takové zdvořilé: ‚Až po vás‘, ‚ne, až po vás‘, když jsme vjížděli do první zatáčky,“ směje se Albon, který svůj debut u Red Bullu zvládl na jedničku s hvězdičkou.
„Po Eau Rouge jsme Sergia rychle stáhli. Doufal jsem, že si ho pěkně připravím. DRS je v mnoha ohledech výhodné, takže ten, kdo má DRS, prakticky ve všech případech předjede jezdce před sebou.“
„Vždycky se snažíte bojovat o DRS, když víte, že můžete přijít o pozici. Byla to zábava a po závodě jsme se tomu incidentu společně zasmáli,“ zakončil Thajec.