Ačkoliv nedávno došlo k podpisu smlouvy s Monzou, která bude v kalendáři F1 účinkovat minimálně do roku 2024, vyjádřili svůj zájem o pořádání závodu F1 další dva italské okruhy – Imola a Mugello.
Imola již v minulosti hostila závody F1, dohromady se jich na okruhu blízko Boloni jelo 26. Poslední se zde odjel v roce 2006 a vítězem byl Michael Schumacher na Ferrari.
Mugello žádný závod dosud nehostilo. Vozy F1 se zde ale proháněly během několika předsezónních testů, naposledy pak v roce 2012.
Chrám rychlosti nedávno uzavřel pětiletý kontrakt s vedením F1. Závod se zde pojede také v roce 2022, kdy bude Monza slavit stoleté výročí.
V posledních letech je trendem F1 navyšování počtu závodů během jedné sezóny, takže jsou oba italské okruhy jednoznačnými kandidáty na pořádání Grand Prix. Dva závody v Itálii by pak nebyly něčím atypickým, v Imole se dříve závodilo pod názvem GP San Marina, jelikož se GP Itálie jezdila na Monze.
Vedení okruhu v Imole se nechalo slyšet, že je připraveno vrátit se do kalendáře F1. Nejdříve by však muselo dojít k renovaci paddocku.
„Skvělá práce, kterou odvedl prezident ACI (Automobile Club Italia) Angelo Sticchi Damiani, díky kterému zůstává Itálie ve Formuli 1, nám může umožnit návrat červených vozů z Maranella (Ferrari) a celého cirkusu F1 na naši závodní trať,“ uvedl ředitel okruhu Uberto Selvatico Estense.
Alonso protíná cílovou pásku těsně před Michaelem Schumacherem, GP San Marina 2005, foto: ©RenaultF1
„Abychom tohoto cíle dosáhli, je potřeba plné podpory regionálních a metropolitních institucí, stejně jako je tomu na Monze nebo v Mugellu.“
V úterý vedení Mugella uvedlo, že aktivita na jejich okruhu přispívá lokální a regionální ekonomice, v roce 2017 trať přispěla 130 miliony €. V témže roce prý okruh zaměstnal 1000 lidí, čímž přispěl v regionálním snižování nezaměstnanosti.
Ve zprávě zmínka o pořádání závodu F1 nebyla, podle italské agentury ANSA se však ředitel okruhu Paolo Poli nechal slyšet, že potenciální závod na toskánském okruhu je jednou z dlouhodobých možností.
„Naším hlavním cílem je prodloužit smlouvu s MotoGP,“ uvedl Poli. „Za pět let se možná pokusíme o přivedení F1 do Toskánska.“
„Budeme potřebovat velké partnery. Oproti ostatním italským okruhům není Mugello spravováno státem. Ferrari do nás v letech 2006 až 2016 investovalo obrovské peníze, které pomohly ke zlepšení infrastruktury okruhu a zvýšení profesionality našich zaměstnanců. Díky tomu jsme zájemcům schopni nabídnout vyšší kvalitu našich služeb.“