Helmut Marko, poradce Red Bullu pro motorsport, se domnívá, že problém Alpinu s jejich jezdeckou dvojicí tkví v tom, že kolize Estebana Ocona s Pierrem Gaslym v Monaku nebyla jejich první, což činí řešení velice obtížným.
Oba jezdci Alpine se v úvodním kole Velké ceny Monaka srazili v zatáčce Portier. Esteban Ocon vyletěl do vzduchu a ze závodu odstoupil, po závodě se za kolizi omluvil, nicméně Pierre Gasly mohl pokračovat a získal svůj první bod v letošní sezóně – nejedná se však o první střet mezi oběma týmovými kolegy.
Šéf týmu Alpine Bruno Famin pohrozil následky pro Ocona poté, co se oba týmoví kolegové dostali do vzájemného kontaktu, čímž porušili zlaté pravidlo mezi týmy, že nesmí narazit do týmového kolegy.
Poradce Red Bullu pro motorsport Helmut Marko poukázal na různé příklady, kdy se to v minulosti přihodilo v jeho týmu a jak to řešili, ačkoli francouzskému týmu vadí, že to není poprvé, co se něco takového stalo mezi týmovými kolegy, protože se oba Francouzi rovněž srazili v Austrálii během loňské sezóny.
„V Red Bull Racing jsme to zažili dvakrát, když se týmoví kolegové navzájem srazili, jednou v roce 2018 s Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem v Baku a jednou s Markem Webberem a Sebastianem Vettelem v roce 2010 v Turecku,“ napsal Marko ve sloupku pro Speedweek, když probíral Oconovu srážku s Gaslym.
„V obou případech jsme si oba jezdce předvolali do firmy, otevřeně s nimi diskutovali a dali jim jasně najevo, že takové kolize mezi týmovými kolegy jsou jednoduše nepřijatelné. Ricciardo nás pak na konci sezóny opustil a k podobným incidentům s Webberem už nedošlo; akceptovali, že to není přijatelné.“
„Opatření se v takovém případě zavádějí obtížně, protože byste museli být schopní dokázat jasný úmysl, a to není tento případ. Jezdec pak říká, že špatně odhadl nehodu, což znamená, že již neexistuje úmysl. Problém s Alpinem je ale v tom, že to nebylo poprvé, a to podle mě přidává na obtížnosti.“
Bývalý jezdec Red Bullu Gasly se po kolizi domníval, že Ocon musí změnit způsob své jízdy, a tvrdil, že se vzepřel týmovým příkazům, podle nichž měl být vůz, který se kvalifikoval za ním, celou dobu VC Monaka jeho pomocníkem a chránit ho před útoky soupeřů za ním.
Ocon se pokusil dostat se před něj, ale neuspěl, protože okruh v Monaku je úzký a takový manévr v úvodním kole nebyl vhodný. Gasly řekl médiím: „Byl jsem docela v šoku a bylo to velmi zbytečné.“
„A co se týče týmu, taková situace by nikdy neměla nastat, zejména mezi týmovými kolegy. Je to prostě smutné. Jsem z té situace zklamaný, a to zejména proto, že jsme před závodem dostali jasné instrukce, co máme dělat, a kdo se kvalifikoval vpředu, tomu měl ten druhý v průběhu celého závodu pomáhat se strategií. Ale bohužel se tak nestalo.“
„A o tom si rozhodně musíme promluvit, protože si nemůžeme dovolit, zejména v takovéto sezóně, aby nám vypadly body, které mohou být na konci roku klíčové, a musíme se ujistit, že se to už nebude opakovat.“