Hamilton pod tlakem: Bývalý šéf Ferrari pochybuje

Hamilton pod tlakem: Bývalý šéf Ferrari pochybuje

Mattia Binotto zpochybňuje, zda Hamiltonova vášeň pro Ferrari stačí k úspěchu. Bývalý šéf týmu poukazuje na otázky ohledně jeho výkonnosti a vzájemné rovnováhy s Charlesem Leclercem. Lewis Hamilton mezitím zažívá pomalý start do sezóny a na Landa Norrise už výrazně ztrácí.

Mattia Binotto, bývalý šéf Ferrari, který tým vedl v letech 2019 až 2022, aktuálně působí jako provozní a technický ředitel ve stáji Kick Sauber. Přesto se ho veřejnost i média stále ptají na jeho bývalý tým – a zejména na aktuální dění kolem Lewise Hamiltona.

V rozhovoru se Binotto vyjádřil k přestupu sedminásobného šampiona do Maranella, ovšem ne bez jistých pochybností.

„Přinesl s sebou obrovské nadšení, vášeň a spoustu zkušeností, ale to nemusí být automaticky dostačující. Nikdo dnes neví, jak rychlý Lewis vlastně ještě je – a právě toto období nám pomůže zjistit, jak na tom je. Když je jezdec opravdu silný, dokáže se rychle přizpůsobit,“ uvedl Ital.

Binotto dodává, že klíčové bude pochopit vztah mezi oběma jezdci: „Brzy pochopíme, jaký bude poměr sil mezi ním a Charlesem a jaký dopad to bude mít právě na Charlese. To jsou otázky, do kterých ale nechci příliš zabředávat.“

Úvodní tři závody nové éry přinesly Hamiltonovi jen minimum důvodů k radosti. Kromě výhry ve sprintu se nedokázal v klasickém závodě dostat výš než na 7. místo. V Bahrajnu navíc odstartuje až z deváté pozice, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc bude stát v první řadě.

Navzdory vlažnému startu sezóny ale Hamilton neztrácí optimismus a veřejnost žádá o trpělivost.

„Lidé by měli trochu zmírnit svá očekávání od mé první sezóny u Ferrari,“ vzkázal Brit.

Jenže – diskvalifikace v Číně, nízké bodové zisky v Austrálii i Japonsku a ztráta 47 bodů na lídra šampionátu Landa Norrise naznačují, že cesta za úspěchem bude hodně náročná.

Lewis Hamilton tak doufá, že plánované vylepšení Ferrari pro Velkou cenu Bahrajnu přinese obrat. Jenže i kdyby ano, bude se muset poprat nejen s konkurencí, ale i s výkonnostní ztrátou na Leclerca.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 sleduji od roku 2016 a od té doby jsem vášnivým fanouškem Maxe Verstappena. Motorsport mě fascinuje nejen souboji na trati, ale i strategií a technologickým vývojem.

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *