Týmu Haas se v letošní sezóně nedaří. Zatímco vloni skončili v poháru konstruktérů na pátém místě, letos jim patří předposlední příčka. Americký tým navíc do konce sezóny neočekává žádná zlepšení.
Haas se v letošní sezóně trápí zejména s pneumatikami a jejich zahřátím na pracovní teplotu. Rychlost samotného monopostu není špatná, což dokazuje pravidelné umístění v top 10 po startu závodu. Přesto se to málokdy povede dotáhnout do konce, v Japonsku skončili oba jezdci na 15., respektive 17. místě.
Šéf týmu Gunther Steiner se nechal slyšet, že do konce roku neočekává žádná výrazná zlepšení. V tuhle chvíli tým nenašel žádné řešení, které by jim pomohlo současnou situaci napravit.
„Je to běh na dlouhou trať,“ odpověděl Steiner na otázku, zda tým vidí světlo na konci tunelu. „Víme, v jaké pozici se nacházíme, proč se v ní nacházíme, ale je složité to napravit. Nevím, zda se nám to letos vůbec podaří.“
„Do konce sezóny stejnak zbývají jen 4 závody, ale pokud se nám podaří mít jeden nebo dva dobré dny… Nemůžu vám říct, že v následujících dvou závodech přivezeme balíček úprav, který nám pomůže.“
„V tuhle chvíli se musíme zaměřit na příští rok, aby se nic podobného neopakovalo,“ dodal šéf týmu.
V Mexiku se dle Steinera bude Haas trápit o něco více než je běžné, důvodem je vyšší nadmořská výška a řidší vzduch.
Americký tým se trápí v každém závodě stejným způsobem. Podle Steinera se opakuje jeden a ten samý vzorec.
„Víme, že se začneme trápit. Vyjedeme na trať a teď už jen čekáme, kdy to přijde. Jakmile se vyvěsí modré vlajky a my zpomalíme, ochladíme pneumatiky a poté už nejsme schopni dostat se do pracovního okna. Zní to jako problém, který by měl mít snadné řešení, ale není tomu tak.“
V Japonsku nepomohla mizérii Haasu ani nehoda Kevina Magnussena v kvalifikaci. Přesto se podařilo Dánův vůz připravit na závod, který se jel necelé 3 hodiny po kvalifikaci.
„Chlapi odvedli dobrou práci,“ okomentoval ztíženou situaci Steiner. „Samozřejmě, že to nepomáhá, ale Kevin byl ve velmi rychlém kole. Poté dostal smyk a skončil ve zdi. Nevíme, zda to zavinil vítr nebo ne.“
„Nakonec se nám podařilo v závodě vyjet, Kevin předvedl skvělý start a asi po dvou nebo třech zatáčkách byl před vozem, který startoval desátý (Grosjean). Ale stejnak to nakonec šlo všechno z kopce.“