GP2 na Monze: Gasly stále v čele celkového hodnocení

GP2 na Monze: Gasly stále v čele celkového hodnocení

Ital Antonio Giovinazzi směl do sobotního závodu GP2 vyrazit jen z boxové uličky, přesto dokázal senzačně zvítězit. V neděli dojel za vítězem Natem a svým velkým soupeřem Gaslym třetí. Oba rivaly z týmu Prema-Theodore dělí čtyři závody před koncem sezony jen deset bodů ve prospěch Francouze.

Partii tří závěrečných podniků šampionátu GP2 rozehrála minulý víkend Monza. Stejně tak jako před týdnem ve Spa, se jezdci museli připravit na velmi rychlý okruh a na vedro. Junior Red Bullu, Pierre Gasly zahájil soupeření nejlepším časem volného tréninku v pátek. Nechal při tom za sebou Markelova a svého velkého soupeře Giovinazziho. Hůře se uvedl Armand, když rozbil vůz o svodidlo v Lesmo 2.

Při odpolední kvalifikaci byla trať rozpálena ještě více, než při tréninku, což Gaslymu nebránilo v tom, aby hned nezajel nejlepší čas. Zbytek session se odehrál ve znamení „královského“ souboje obou jezdců Prema-Theodore. Gasly a Giovinazzi se přetahovali o pole-position a nakonec se těsně prosadil Francouz. Za nimi se kvalifikovali výborní Markelov a Pic, Evans, King, Lynn a překvapení dne, Nabil Jeffri. Prvních sedmnáct se při tom vešlo do jediné sekundy.

Nepříjemné překvapení ovšem čekalo na Giovinazziho a Jeffriho při technické přejímce: jejich pneumatiky vykazovaly příliš vysoký tlak vzduchu (ano, i takové věci s měří) a oba byli odsouzeni ke startu z boxové uličky. Pro domácího Giovinazziho „grande“ katastrofa… 

S největším soupeřem startujícím z boxů, využil Pierre Gasly chladně své pole position a usadil se na špičce sobotního závodu. Měl při tom ovšem velké štěstí, že ho v první šikaně nevyřadili příliš pozdě brzdící Pic s Markelovem. Úvodem závodu překvapilo, že vůz v lakování Red Bullu nedokázal druhému Picovi ujet a oba Francouzi předvedli několik zajímavých manévrů v boji o první místo. Vůz týmu Rapax ovšem v šestém kole chyboval a na na druhou pozici za Gaslyho se posunul Markelov. Rus ale krátce na to vynechal šikanu…

Přesně o poločas závodu o sebe „brnkli“ v Lesmo 2 Canamasas s Picem. Za dané rychlosti to znamenalo, že se Španěl ze závodu rozloučil divokými salty a Francouz se zahrabal do štěrku. Oba zůstali nezraněni, akce, za kterou byl Pic později penalizován, ovšem měla přímý dopad na výsledek závodu: špička s Gaslym krátce před tím měnila pneumatiky a první tři místa převzali Marciello, Malja a z boxů startující Giovoinazzi. Tito tři pohotově využili Pace-Caru  na trati a absolvovali vlastní výměny pneumatik s minimální časovou ztrátu pneumatiky. Vedení jim tedy zůstalo! Největší rezervy z této trojice měl na závěr Giovinazzi. Nejdříve se dostal před Švéda a v posledním kole předjel i hluboce zklamaného Marciella. Gasly zachraňoval situaci čtvrtým místem před Natem a Ghiottem.

„Jistě, měl jsem ohledně Safety Caru velké štěstí. Neměl jsem ale co prohrát a hned od startu jsem na sto procent atakoval. Přesto jsem měl závěrem vůz, se kterým se mi podařilo vyhrát,“ radoval se Giovinazzi, který tak stáhl svou bodovou ztrátu na Gaslyho na pouhých osm bodů.   

Nedělní pole-position připadla dřívějšímu šampionovi GP3 Mitchu Evansovi. Novozélanďan, který i letos zůstal všechno dlužen, tohoto dárečku nedokázal náležitě využít. Vyrazil pomalu, lehce se srazil s Ghiottem a špičku tak převzali oba jezdi Racing Engineeringu. V šikaně Roggia pak Evanse dokonce lehkým „trknutím“ ze závodu vyřadil Malja. To stejné provedl Rowland s Ghiottem, zatímco na špičce ujížděli Norman Nato s týmovým kolegou Kingem a Gaslym v závětří. Za nimi se zařadili Malja s Giovinazzim, Švéd byl ovšem penalizován za „bodyček“ vůči Evansovi.

Gasly potřeboval deset kol, než se krásným manévrem, který začal v první šikaně a trval až do obou zákrutů Lesmo, dostal před Kinga na druhou pozici. Rozjetého Nata ovšem již dohnat nedokázal. Giovinazzi se již krátce před tím probojoval před Malju na čtvrté místo. Tři kola před cílem přikrmil Ital své naděje na titul tím, že se posunul i před Kinga na třetí místo a má na kolegu Gaslyho čtyři závody před koncem sezony ztrátu deseti bodů. Za Giovanazzim a Kingem dojeli ve foto-finiši Markelov, Lynn a Macušita.

Zdá se, že se o mistrovi rozhodne především mezi oběma jezdci týmu Prema-Theodore. Marciello po celý rok dokázal pilně sbírat body, porazit Gaslyho s Giovinazzim v přímém souboji se mu ovšem podařilo jen zřídka. Sirotkin, který po Spa zažil i v Monze velmi slabý víkend, má již jen matematické šance, stejně tak jako King. Šampionát pokračuje až o poslední zářijový víkend v Malajsii.

Výsledek sobotního závodu GP2 v Monze:

1. Antonio Govinazzi, Prema Theodore
2. Raffaele Marciello, Russian Time
3. Gustav Malja, Rapax
4. Pierre Gasly, Prema-Theodore
5. Norman Nato, Racing Engineering
6. Loca Ghiotto, Trident
7. Jordan King, Racing Engineering
8. Mitch Evans, Campos
9. Oliver Rowland, MP
10. Artem Markelov, Russian Time 

Výsledek nedělního sprintu GP2 v Monze:

1. Norman Nato, Racing Engineering
2. Pierre Gasly, Prema-Theodore
3. Antonio Govinazzi, Prema Theodore
4. Jordan King, Racing Engineering
5. Artem Markelov, Russian Time
6. Alex Lynn, DAMS
7. Nobuharu Macušita, ART
8. Nicolas Latifi, DAMS 

Celkový stav šampionátu:

1. Pierre Gasly               174 b.
2. Antomio Giovinazzi    164 b.
3. Raffaele Marciello      138 b.
4. Sergej Sirotkin            115 b.
5. Jordan King                112 b.

Sdílejte na:
Zavřít