
Pierre Gasly musel po nehodě s Júkim Cunodou z prvního kola závodu předčasně odstoupit z Velké ceny Saúdské Arábie. Nedojel ani Júki Cunoda, a přestože komisaři rozhodli o tom, že ani jeden z jezdců nebude potrestán, přinášíme názory obou pilotů na inkriminovaný moment.
Do Velké ceny odstartovali za sebou, v páté zatáčce prvního kola však závod pro Pierra Gaslyho a Júkiho Cunodu předčasně skončil poté, co se oba piloti nešťastně srazili. Pierre Gasly se pokoušel soupeře jedoucího na Red Bullu v úzké zatáčce předjet z vnější strany, ale když už byl před ním, přišel kontakt. Júki Cunoda svým pravým předním kolem trefil levou zadní pneumatiku Gaslyho vozu, kvůli čemuž oba piloti skončili v bariéře.
Piloti byli předvoláni ke komisařům, japonský pilot však pro F1 uvedl, že se kolizi nemohl vyhnout: „Nevím, co jsem měl udělat jinak. Jel jsem za Sainzem a měl jsem rychlost plně pod kontrolou. Nebyl jsem blízko tomu, že bych narazil do Carlose přede mnou. Je tedy těžké určit, co bylo špatně nebo dobře.“
Jezdec Red Bullu uvedl, že mu soupeř nenechal dostatek prostoru, kolizi však sám označil za závodní incident: „Upřímně řečeno si nemyslím, že bych to mohl zvládnout lépe. Snažil jsem se mu co nejvíc vyhnout, ale na tak malém prostoru je to opravdu těžké. Upřímně nevím, co víc jsem s tím mohl dělat,“ dodal Cunoda.
Zároveň uvedl, že bylo předem jasné, že k takovému kontaktu dojde, pokud pilot na vnějšku neuhne: „Oba jsme věděli, že pokud se někdo pokusí objet z vnějšku, a ten druhý není aspoň z poloviny auta za bílou čárou, dojde ke kolizi. Takže je to škoda.“
Pierre Gasly, jenž měl po celý závodní víkend velmi solidní rychlost, naopak uvedl, že více prostoru svému soupeři už nechat nemohl: „Dobře jsem vyjel ze čtvrté zatáčky, podařilo se mi dobře zabrzdit a dostat se před něj. Věděl jsem, že je na vnitřní straně, tak jsem mu na výjezdu ze zatáčky nechal co nejvíce prostoru.“
Gaslymu šlo o legální předjetí: „Už jsem měl dvě kola mimo trať, ale musel jsem mít vnitřní kola před bílou čárou, abych mohl předjet legálně. Bohužel však došlo ke kontaktu a moje auto se roztočilo,“ uvedl pilot Alpinu.
Francouz se však vyjádřil vůči svému bývalému týmovému kolegovi férově: „Znám Júkiho úmysly, znám ho velmi dobře a vím, že nechtěl způsobit nic špatného, bohužel to jen mělo nešťastný výsledek. Ale to je závodění.“
Co na to komisaři?
Podle komisařů se oba jezdci shodli, že žádný z nich nenese plnou vinu: „Obě strany se shodly, že šlo o incident z prvního kola a že žádná z nich nenese plnou nebo převážnou vinu. I když jsme zvažovali, zda šlo skutečně o klasický incident z prvního kola, nebo jen o střet dvou vozů bez dalších účastníků,“ uvedli komisaři.
„Nakonec jsme s ohledem na úzkou trať a skutečnost, že vůz číslo 55 byl těsně před vozem číslo 22, souhlasili s hodnocením obou jezdců, že jde o incident z prvního kola bez dalších následků,“ rozhodli se komisaři.