Forza Leclerc! Jak Monačan k vítězství přišel?

Forza Leclerc! Jak Monačan k vítězství přišel?

Tifosi se konečně dočkali kýženého vítězství, které zařídil na domácí trati Charles Leclerc. Téměř dokonalý výkon monackého pilota podpořila jednozastávková strategie a péče o pneumatiky.

Charles Leclerc předvedl fascinující jízdu na 33 kol starých pneu, aby vyhrál Velkou cenu Itálie, což vyvolalo vzpomínky na další okamžiky z historie motorsportu.

Jedním z nich je jízda Maxe Verstappena v roce 2022 při Velké ceně Brazílie, kdy se mu podařilo odjet 38 kol při zachování průměrného času 1:38 na kolo.  Nebo když v roce 1983 obsadil vůz Porsche 956 v závodě Le Mans devět z prvních deseti míst.

Monačan po zastávce v boxech předvedl působivě konzistentní jízdu až k šachovnicové vlajce, 33 kol v čase 1:23 stačilo na to, aby udržel dva stíhající McLareny za sebou. I když ho v závěru Oscar Piastri stahoval, tak mu na konci chyběly téměř 3 sekundy.

Když se Leclerca server Motorsport.com zeptal na jeho konzistentní časy, tak odpověděl, že se mu to podařilo jen díky tomu, že se soustředil na to, aby nepřetěžoval levou přední pneumatiku. Nejen Ferrari se totiž tento víkend obávalo drolení pneumatik.

Viděl jsem, že se mi pomalu začínaly drolit pneumatiky, tak jsem si uvědomil, že po druhé zastávce budu muset trochu zvolnit“ vysvětlil. „Jinak bych dneska určitě první místo neudržel.

Od chvíle, kdy jsem zastavil pro nejtvrdší pneumatiky, tak jsem věděl, že k nim musím být něžný. S týmem jsme se shodli, že je to rozhodující, jinak bych skončil druhý za Oscarem.

Jakmile jsem měl před sebou čistý vzduch, tak jsem mohl částečně upravit vyvážení vozu, abych mohl více zatížit zadní pneumatiky, což jsme přesně potřebovali. Potom už jsem cítil, jak se mi vrací tempo.“

Leclerc zavzpomínal na rok 2019, kdy na Monze také vyhrál.

Celou dobu jsem po očku sledoval tribunu, jak mě všichni ženou dopředu. Bylo to opravdu hezké. Vzpomínám si, že v roce 2019 byla na tribuně i moje maminka, protože se mi pro ni nepodařilo získat vstupenku do paddocku. Letos to ale vyšlo, takže je to dobré,“ uzavírá Leclerc.

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

K formuli 1 jsem se dostal v roce 2005, kdy mě rodiče nemohli odtrhnout od obrazovky. Fascinuje mě technologie v motorsportu. Působil jsem i jako traťový maršál.

Další články autora →