Formule 1 čelí novému nebezpečí, neboť EU chce zakázat sponzorství alkoholových společností, neboť to vysílá „smíšené zprávy“ vzhledem k „destruktivnímu rozmachu řízení pod vlivem alkoholu.“
Po zákazu reklamy na tabákové firmy před několika lety se týmy obrátili k bohatým alkoholovým společnostem. Letos jsou ve Formuli 1 sponzoři jako Smirnoff, Johnnie Walker nebo Joes Cuervo. Williams dokonce podepsal Martini jako svého titulního sponzora. A aby toho nebylo málo, G.H.Mumm je oficiálním šampaňským Formule 1.
Budoucnost všech těchto sponzorství je teď nejistá.
European Alcohol Policy Allance (Eurocare) na tlačí na FIA, aby zakázala reklamu na alkohol ve Formuli 1, a ve svém dopise Jeanu Todtovi uvedla, že to vysílá „smíšená poselství“ veřejnosti.
V dopise stálo: „Když vezmeme v úvahu pokračující destruktivní rozmach řízení pod vlivem alkoholu, dovolení těchto smíšených zpráv v podobě alkoholového sponzorství ve Formuli 1 se zdá o to nevhodnější, vzhledem k 500 milionům diváků po celém světě.“
„Hluboce nás trápí tato tvrdá marketingová praxe ve Formuli 1, a proto žádáme okamžitou změnu.“
Eurocare dokonce zašla až tak daleko, kdy tvrdí, že F1 už možná některé regulace vztahující se k reklamám na alkohol porušuje.
„Povolení sponzorství od alkoholových společností ve Formuli 1 je ve sporu s mnoha oficiálními pravidly pro marketing alkoholu. Je to proti direktivě EU, ve které stojí, že marketing na konzumaci alkoholu by neměla být spojena s řízením.“
„Navíc současná asociace mezi alkoholem a řízením nezapadá do kategorie ‘propagování zodpovědného pití‘, která je součástí mise podporované samotným alkoholovým průmyslem.“
Aliance Eurocare se skládá z 57 veřejných zdravotních organizací z 25 evropských zemí.