Švýcar dokonce překonal rekord okruhu v Marrakeši.
V sobotu se v Marrakeši odjel třetí závod aktuální sezony Formule E, ve kterém zvítězil pilot stáje Mahindra Felix Rosenqvist. Pro Švéda šlo již o druhé vítězství ve sezoně a dostalo jej do vedení v šampionátu. Den po závodě v neděli se ovšem na okruhu v Marrakeši opět vozy Formule E objevily. Na programu byl totiž historicky první nováčkovský test tohoto šampionátu, ve kterém se představila kromě mladých talentovaných jezdců také spousta zkušených závodníků, z nichž dva dokonce již okusili atmosféru závodů Formule 1.
Test se skládal ze dvou částí a sice z ranní a odpolední. V té ranní se na čele umístila stáj Jaguar. Nejrychlejší čas(1:22,343) zajel právě jeden z dvojice pilotů se zkušenostmi z Formule 1 Paul Di Resta. Za ním se na druhém místě umístil jeho krajan hájící barvy čínské stáje Techeetah James Rossiter. Ten na Di Restu ztratil pouhých 90 tisícin sekundy. Na třetím místě skončil jezdec týmu DS Virgin Joel Eriksson se ztrátou 208 tisícin na vítěze. Dobře si vedl také Erikssonův týmový partner a zároveň druhý účastník testů se zkušenostmi(byť malými) z Formule 1 Antonio Giovinazzi. Ten totiž zajel pátý čas. Trojnásobný vítěz hodnocení týmů, stáj Renault e.dams, v první časti sice do bojů na čele nezasáhla, oba její piloti se ovšem umístili v nejlepší desítce. Vicemistr GP3 z roku 2016 a v loňském roce pilot Formule 2 Alexander Albon obsadil sedmou příčku a jeho týmový kolega, loňský šampion japonské Formule 3 Mitsunori Takaboshi nejlepší desítku uzavřel. V první desítce výsledkové listiny ranní části ovšem nenajdeme ani jednoho z pilotů stáje loňského šampiona Lucase Di Grassiho Audi Sport ABT Schaeffler. Nico Müller obsadil třináctou pozici a absolvoval nejvíce kol ze všech. Marocký okruh projel v ranní části celkem šestačtyřicetkrát. Naopak jeho nizozemský týmový kolega Nyck De Vries se potýkal stejně jako včera Lucas Di Grassi s technickými problémy a absolvoval naopak nejmenší počet kol, když odjel pouze dva okruhy, během nichž si nepřipsal žádný měřený čas a skončil na chvostu výsledkové listiny. Z jezdců indické stáje Mahindra, která v současnosti spolu se svým pilotem Felixem Rosenqvistem Formuli E vládne, byl rychlejší Daniel Juncadella, který zajel osmý nejrychlejší čas. Belgičan Sam Dejonghe skončil na šestnáctém místě. Dnes po dlouhé době usedli do formulového monopostu Bruno Spengler a Frédéric Makowiecki. Ani jeden z nich ovšem nepropadl. Zatímco Spengler skončil v ranní části devátý, Makowiecki o tři příčky za ním na dvanácté pozici.
výsledky ranní části | ||||
pořadí | pilot | tým | čas | počet kol |
1. | Paul Di Resta | Panasonic Jaguar Racing | 1:22,343 | 21 |
2. | James Rossiter | Techeetah | 1:22,433 | 36 |
3. | Joel Eriksson | DS Virgin Racing | 1:22,551 | 19 |
4. | Maximilian Gunther | Dragon Racing | 1:22,599 | 16 |
5. | Antonio Giovinazzi | DS Virgin Racing | 1:22,782 | 19 |
6. | Pietro Fittipaldi | Panasonic Jaguar Racing | 1:22,791 | 26 |
7. | Alexander Albon | Renault e.dams | 1:22,834 | 28 |
8. | Daniel Juncadella | Mahindra Racing | 1:22,985 | 34 |
9. | Bruno Spengler | MS&AD Andretti Formula E | 1:22,987 | 36 |
10. | Mitsunori Takaboshi | Renault e.dams | 1:23,052 | 33 |
11. | Harry Tincknell | NIO Formula E Team | 1:23,076 | 15 |
12. | Frederic Makowiecki | Techeetah | 1:23,112 | 32 |
13. | Nico Müller | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:23,136 | 46 |
14. | Colton Herta | MS&AD Andretti Formula E | 1:23,355 | 40 |
15. | Andrea Caldarelli | Dragon Racing | 1:23,492 | 14 |
16. | Sam Dejonghe | Mahindra Racing | 1:23,580 | 24 |
17. | Gary Paffett | Venturi Formula E Team | 1:24,216 | 33 |
18. | Alexandre Imperatori | NIO Formula E Team | 1:24,581 | 9 |
19. | Michael Benyahia | Venturi Formula E Team | 1:25,202 | 33 |
20. | Nyck De Vries | Audi Sport ABT Schaeffler | bez času | 2 |
Během odpolední fáze se na čelo výsledkové listiny dostal pilot stáje Audi Sport ABT Schaeffler, který svým časem 1:19,651 překonal dosavadní rekord okruhu! Na druhém místě se umístil jezdec Jaguaru Pietro Fittipaldi, kterého Müller porazil téměř o jednu vteřinu. Do první trojice se všel také německý mladík testující pro tým Dragon Racing Maximilian Günther. Vítěz ranní části Paul Di Resta zajel odpoledne čtvrtý nejrychlejší čas. Týmovému kolegovi nejrychlejšího Nica Müllera se již ve druhé fázi dařilo lépe. Absolvoval sice jen patnáct okruhů, dokázal se ovšem dostat z poslední pozice a zajet desátý nejrychlejší čas. Piloti mistrovské stáje Renault e.dams tentokrát skončili mimo nejlepší desítku. Zatímco Alexander Albon zajel třináctý čas, Mitsunori Takaboshi skončil na osmnáctém místě. U současného vládce šampionátu, týmu Mahindra Racing, měl i v odpolední části navrch Daniel Juncadella, který obsadil šestou pozici. Druhé „želízko v ohni“ indické stáje Sam Dejonghe se umístil na dvanácté příčce. Oproti ranní části dokázali svůj čas zlepšit všichni piloti až na trojici Bruno Spengler, Mitsunori Takaboshi a Harry Tincknell, který byl ale ve druhé části nejpilnějším jezdcem ze všech, když absolvoval dohromady 53 okruhů.
pořadí | pilot | tým | čas | počet kol |
1. | Nico Müller | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:19,651 | 52 |
2. | Pietro Fittipaldi | Panasonic Jaguar Racing | 1:20,597 | 34 |
3. | Maximilian Günther | Dragon Racing | 1:20,657 | 37 |
4. | Paul Di Resta | Panasonic Jaguar Racing | 1:20,774 | 40 |
5. | James Rossiter | Techeetah | 1:20,794 | 33 |
6. | Daniel Juncadella | Mahindra Racing | 1:20,874 | 30 |
7. | Antonio Giovinazzi | DS Virgin Racing | 1:20,876 | 32 |
8. | Andrea Caldarelli | Dragon Racing | 1:20,964 | 40 |
9. | Joel Eriksson | DS Virgin Racing | 1:20,971 | 33 |
10. | Nyck De Vries | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:21,108 | 15 |
11. | Gary Paffett | Venturi Formula E Team | 1:21,351 | 26 |
12. | Sam Dejonghe | Mahindra Racing | 1:21,884 | 39 |
13. | Alexander Albon | Renault e.dams | 1:22,027 | 51 |
14. | Frederic Makowiecki | Techeetah | 1:22,219 | 34 |
15. | Alexandre Imperatori | NIO Formula E Team | 1:22,500 | 34 |
16. | Colton Herta | MS&AD Andretti Formula E | 1:22,673 | 34 |
17. | Harry Tincknell | NIO Formula E Team | 1:23,791 | 53 |
18. | Michael Benyahia | Venturi Formula E Team | 1:23,975 | 20 |
19. | Bruno Spengler | MS&AD Andretti Formula E | 1:24,127 | 27 |
20. | Mitsunori Takaboshi | Renault e.dams | 1:24,179 | 47 |
pořadí | pilot | tým | nejrychlejší čas |
1. | Nico Müller | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:19,651 |
2. | Pietro Fittipaldi | Panasonic Jaguar Racing | 1:20,597 |
3. | Maximilian Günther | Dragon Racing | 1:20,657 |
4. | Paul Di Resta | Panasonic Jaguar Racing | 1:20,774 |
5. | James Rossiter | Techeetah | 1:20,794 |
6. | Daniel Juncadella | Mahindra Racing | 1:20,874 |
7. | Antonio Giovinazzi | DS Virgin Racing | 1:20,876 |
8. | Andrea Caldarelli | Dragon Racing | 1:20,964 |
9. | Joel Eriksson | DS Virgin Racing | 1:20,971 |
10. | Nyck De Vries | Audi Sport ABT Schaeffler | 1:21,108 |
11. | Gary Paffett | Venturi Formula E Team | 1:21,351 |
12. | Sam Dejonghe | Mahindra Racing | 1:21,884 |
13. | Alexander Albon | Renault e.dams | 1:22,027 |
14. | Frederic Makowiecki | Techeetah | 1:22,219 |
15. | Alexandre Imperatori | NIO Formula E Team | 1:22,500 |
16. | Colton Herta | MS&AD Andretti Formula E | 1:22,673 |
17. | Bruno Spengler | MS&AD Andretti Formula E | 1:22,987 |
18. | Mitsunori Takaboshi | Renault e.dams | 1:23,052 |
19. | Harry Tincknell | NIO Formula E Team | 1:23,076 |
20. | Michael Benyahia | Venturi Formula E Team | 1:23,975 |
Nejvíce kol odkroužil v testech jejich vítěz Nico Müller, který absolvoval 98 kol. Druhým nejpilnějším byl Mitsunori Takaboshi(80) z týmu Renault e.dams a třetí se v této statistice umístil druhý jezdec francouzské stáje Alexander Albon se 79 odjetými okruhy na kontě.
pořadí | jezdec | tým | počet kol |
1. | Nico Müller | Audi Sport ABT Schaeffler | 98 |
2. | Mitsunori Takaboshi | Renault e.dams | 80 |
3. | Alexander Albon | Renault e.dams | 79 |
4. | Colton Herta | MS&AD Andretti Formula E | 74 |
5. | James Rossiter | Techeetah | 69 |
6. | Harry Tincknell | NIO Formula E Team | 68 |
7. | Frederic Makowiecki | Techeetah | 66 |
8. | Daniel Juncadella | Mahindra Racing | 64 |
9. | Sam Dejonghe | Mahindra Racing | 63 |
10. | Bruno Spengler | MS&AD Andretti Formula E | 63 |
11. | Paul Di Resta | Panasonic Jaguar Racing | 61 |
12. | Pietro Fittipaldi | Panasonic Jaguar Racing | 60 |
13. | Gary Paffett | Venturi Formula E Team | 59 |
14. | Andrea Caldarelli | Dragon Racing | 54 |
15. | Maximilian Günther | Dragon Racing | 53 |
16. | Michael Benyahia | Venturi Formula E Team | 53 |
17. | Joel Eriksson | DS Virgin Racing | 52 |
18. | Antonio Giovinazzi | DS Virgin Racing | 51 |
19. | Alexandre Imperatori | NIO Formula E Team | 43 |
20. | Nyck De Vries | Audi Sport ABT Schaeffler | 17 |
Pokud se podíváme na počet odjetých kol z hlediska stájí, prvenství patří týmu Renault e.dams(159). Druhá pozice patří stáji Michaela Andrettiho(137) a třetí čínskému týmu Techeetah(135). Ačkoli nejvíce kol ze všech odkroužil vítěz testů Nico Müller, jeho stáj skončila v počtu odjetých kol až na místě šestém, neboť druhý pilot stáje Nyck De Vries se potýkal s technickými problémy. Nizozemec odkroužil pouhých 17 kol, což byl nejmenší počet ze všech.
pořadí | týmy | počet kol |
1. | Renault e.dams | 159 |
2. | MS&AD Andretti Formula E | 137 |
3. | Techeetah | 135 |
4. | Mahindra Racing | 127 |
5. | Panasonic Jaguar Racing | 121 |
6. | Audi Sport ABT Schaeffler | 115 |
7. | Venturi Formula E Team | 112 |
8. | NIO Formula E Team | 111 |
9. | Dragon Racing | 107 |
10. | DS Virgin Racing | 103 |