Formule E: V nováčkovských testech byl nejrychlejší Nico Müller

Formule E: V nováčkovských testech byl nejrychlejší Nico Müller

Švýcar dokonce překonal rekord okruhu v Marrakeši.

V sobotu se v Marrakeši odjel třetí závod aktuální sezony Formule E, ve kterém zvítězil pilot stáje Mahindra Felix Rosenqvist. Pro Švéda šlo již o druhé vítězství ve sezoně a dostalo jej do vedení v šampionátu. Den po závodě v neděli se ovšem na okruhu v Marrakeši opět vozy Formule E objevily. Na programu byl totiž historicky první nováčkovský test tohoto šampionátu, ve kterém se představila kromě mladých talentovaných jezdců také spousta zkušených závodníků, z nichž dva dokonce již okusili atmosféru závodů Formule 1.

Test se skládal ze dvou částí a sice z ranní a odpolední. V té ranní se na čele umístila stáj Jaguar. Nejrychlejší čas(1:22,343) zajel právě jeden z dvojice pilotů se zkušenostmi z Formule 1 Paul Di Resta. Za ním se na druhém místě umístil jeho krajan hájící barvy čínské stáje Techeetah James Rossiter. Ten na Di Restu ztratil pouhých 90 tisícin sekundy. Na třetím místě skončil jezdec týmu DS Virgin Joel Eriksson se ztrátou 208 tisícin na vítěze. Dobře si vedl také Erikssonův týmový partner a zároveň druhý účastník testů se zkušenostmi(byť malými) z Formule 1 Antonio Giovinazzi. Ten totiž zajel pátý čas. Trojnásobný vítěz hodnocení týmů, stáj Renault e.dams, v první časti sice do bojů na čele nezasáhla, oba její piloti se ovšem umístili v nejlepší desítce. Vicemistr GP3 z roku 2016 a v loňském roce pilot Formule 2 Alexander Albon obsadil sedmou příčku a jeho týmový kolega, loňský šampion japonské Formule 3 Mitsunori Takaboshi nejlepší desítku uzavřel. V první desítce výsledkové listiny ranní části ovšem nenajdeme ani jednoho z pilotů stáje loňského šampiona Lucase Di Grassiho Audi Sport ABT Schaeffler. Nico Müller obsadil třináctou pozici a absolvoval nejvíce kol ze všech. Marocký okruh projel v ranní části celkem šestačtyřicetkrát. Naopak jeho nizozemský týmový kolega Nyck De Vries se potýkal stejně jako včera Lucas Di Grassi s technickými problémy a absolvoval naopak nejmenší počet kol, když odjel pouze dva okruhy, během nichž si nepřipsal žádný měřený čas a skončil na chvostu výsledkové listiny. Z jezdců indické stáje Mahindra, která v současnosti spolu se svým pilotem Felixem Rosenqvistem Formuli E vládne, byl rychlejší Daniel Juncadella, který zajel osmý nejrychlejší čas. Belgičan Sam Dejonghe skončil na šestnáctém místě. Dnes po dlouhé době usedli do formulového monopostu Bruno Spengler a Frédéric Makowiecki. Ani jeden z nich ovšem nepropadl. Zatímco Spengler skončil v ranní části devátý, Makowiecki o tři příčky za ním na dvanácté pozici.

výsledky ranní části
pořadí pilot tým čas počet kol
1. Paul Di Resta  Panasonic Jaguar Racing  1:22,343  21
2. James Rossiter  Techeetah  1:22,433  36
3. Joel Eriksson  DS Virgin Racing  1:22,551  19
4. Maximilian Gunther  Dragon Racing  1:22,599  16
5. Antonio Giovinazzi  DS Virgin Racing  1:22,782  19
6. Pietro Fittipaldi  Panasonic Jaguar Racing  1:22,791  26
7. Alexander Albon  Renault e.dams  1:22,834  28
8. Daniel Juncadella  Mahindra Racing  1:22,985  34
9. Bruno Spengler  MS&AD Andretti Formula E  1:22,987  36
10. Mitsunori Takaboshi  Renault e.dams  1:23,052  33
11. Harry Tincknell  NIO Formula E Team  1:23,076  15
12. Frederic Makowiecki  Techeetah  1:23,112  32
13. Nico Müller  Audi Sport ABT Schaeffler  1:23,136  46
14. Colton Herta  MS&AD Andretti Formula E  1:23,355  40
15. Andrea Caldarelli  Dragon Racing  1:23,492  14
16. Sam Dejonghe  Mahindra Racing  1:23,580  24
17. Gary Paffett  Venturi Formula E Team  1:24,216  33
18. Alexandre Imperatori  NIO Formula E Team  1:24,581  9
19. Michael Benyahia  Venturi Formula E Team  1:25,202  33
20. Nyck De Vries  Audi Sport ABT Schaeffler  bez času  2

 

Během odpolední fáze se na čelo výsledkové listiny dostal pilot stáje Audi Sport ABT Schaeffler, který svým časem 1:19,651 překonal dosavadní rekord okruhu! Na druhém místě se umístil jezdec Jaguaru Pietro Fittipaldi, kterého Müller porazil téměř o jednu vteřinu. Do první trojice se všel také německý mladík testující pro tým Dragon Racing Maximilian Günther. Vítěz ranní části Paul Di Resta zajel odpoledne čtvrtý nejrychlejší čas. Týmovému kolegovi nejrychlejšího Nica Müllera se již ve druhé fázi dařilo lépe. Absolvoval sice jen patnáct okruhů, dokázal se ovšem dostat z poslední pozice a zajet desátý nejrychlejší čas. Piloti mistrovské stáje Renault e.dams tentokrát skončili mimo nejlepší desítku. Zatímco Alexander Albon zajel třináctý čas, Mitsunori Takaboshi skončil na osmnáctém místě. U současného vládce šampionátu, týmu Mahindra Racing, měl i v odpolední části navrch Daniel Juncadella, který obsadil šestou pozici. Druhé „želízko v ohni“ indické stáje Sam Dejonghe se umístil na dvanácté příčce. Oproti ranní části dokázali svůj čas zlepšit všichni piloti až na trojici Bruno Spengler, Mitsunori Takaboshi a Harry Tincknell, který byl ale ve druhé části nejpilnějším jezdcem ze všech, když absolvoval dohromady 53 okruhů.

výsledky odpolední části
pořadí pilot tým čas počet kol
1. Nico Müller Audi Sport ABT Schaeffler 1:19,651 52
2. Pietro Fittipaldi Panasonic Jaguar Racing 1:20,597 34
3. Maximilian Günther Dragon Racing 1:20,657 37
4. Paul Di Resta Panasonic Jaguar Racing 1:20,774 40
5. James Rossiter Techeetah 1:20,794 33
6. Daniel Juncadella Mahindra Racing 1:20,874 30
7. Antonio Giovinazzi DS Virgin Racing 1:20,876 32
8. Andrea Caldarelli Dragon Racing 1:20,964 40
9. Joel Eriksson DS Virgin Racing 1:20,971 33
10. Nyck De Vries Audi Sport ABT Schaeffler 1:21,108 15
11. Gary Paffett Venturi Formula E Team 1:21,351  26
12. Sam Dejonghe Mahindra Racing 1:21,884  39
13. Alexander Albon Renault e.dams 1:22,027  51
14. Frederic Makowiecki Techeetah 1:22,219 34
15. Alexandre Imperatori NIO Formula E Team 1:22,500  34
16. Colton Herta MS&AD Andretti Formula E 1:22,673  34
17. Harry Tincknell NIO Formula E Team 1:23,791  53
18. Michael Benyahia Venturi Formula E Team 1:23,975  20
19. Bruno Spengler MS&AD Andretti Formula E 1:24,127  27
20. Mitsunori Takaboshi Renault e.dams 1:24,179  47
kombinované výsledky
pořadí pilot tým nejrychlejší čas
1.  Nico Müller Audi Sport ABT Schaeffler  1:19,651
2.  Pietro Fittipaldi Panasonic Jaguar Racing  1:20,597
 3.  Maximilian Günther  Dragon Racing  1:20,657
 4.  Paul Di Resta Panasonic Jaguar Racing  1:20,774
 5.  James Rossiter Techeetah  1:20,794
 6.  Daniel Juncadella  Mahindra Racing  1:20,874
 7.  Antonio Giovinazzi  DS Virgin Racing  1:20,876
 8.  Andrea Caldarelli  Dragon Racing  1:20,964
 9.  Joel Eriksson  DS Virgin Racing  1:20,971
 10.  Nyck De Vries  Audi Sport ABT Schaeffler  1:21,108
 11.  Gary Paffett  Venturi Formula E Team  1:21,351
 12.  Sam Dejonghe  Mahindra Racing  1:21,884
 13.  Alexander Albon  Renault e.dams  1:22,027
 14.  Frederic Makowiecki  Techeetah  1:22,219
 15.  Alexandre Imperatori  NIO Formula E Team  1:22,500
 16.  Colton Herta  MS&AD Andretti Formula E   1:22,673
 17.  Bruno Spengler  MS&AD Andretti Formula E  1:22,987
 18.  Mitsunori Takaboshi  Renault e.dams  1:23,052
 19.  Harry Tincknell  NIO Formula E Team  1:23,076
 20.  Michael Benyahia  Venturi Formula E Team  1:23,975

 

Nejvíce kol odkroužil v testech jejich vítěz Nico Müller, který absolvoval 98 kol. Druhým nejpilnějším byl Mitsunori Takaboshi(80) z týmu Renault e.dams a třetí se v této statistice umístil druhý jezdec francouzské stáje Alexander Albon se 79 odjetými okruhy na kontě.

počet odjetých kol-jezdci
pořadí jezdec tým počet kol
1. Nico Müller Audi Sport ABT Schaeffler 98
2. Mitsunori Takaboshi Renault e.dams 80
3. Alexander Albon Renault e.dams 79
4. Colton Herta MS&AD Andretti Formula E 74
5. James Rossiter Techeetah 69
6. Harry Tincknell NIO Formula E Team 68
7. Frederic Makowiecki Techeetah 66
8. Daniel Juncadella Mahindra Racing 64
9. Sam Dejonghe Mahindra Racing 63
10. Bruno Spengler MS&AD Andretti Formula E 63
11. Paul Di Resta Panasonic Jaguar Racing 61
12. Pietro Fittipaldi Panasonic Jaguar Racing 60
13. Gary Paffett Venturi Formula E Team 59
14.  Andrea Caldarelli  Dragon Racing 54
15.  Maximilian Günther  Dragon Racing 53
16.  Michael Benyahia  Venturi Formula E Team 53
17.  Joel Eriksson  DS Virgin Racing  52
18.  Antonio Giovinazzi  DS Virgin Racing  51
19.  Alexandre Imperatori  NIO Formula E Team  43
20.  Nyck De Vries  Audi Sport ABT Schaeffler 17

 

Pokud se podíváme na počet odjetých kol z hlediska stájí, prvenství patří týmu Renault e.dams(159). Druhá pozice patří stáji Michaela Andrettiho(137) a třetí čínskému týmu Techeetah(135). Ačkoli nejvíce kol ze všech odkroužil vítěz testů Nico Müller, jeho stáj skončila v počtu odjetých kol až na místě šestém, neboť druhý pilot stáje Nyck De Vries se potýkal s technickými problémy. Nizozemec odkroužil pouhých 17 kol, což byl nejmenší počet ze všech.

počet odjetých kol-týmy
pořadí týmy počet kol
1. Renault e.dams 159
2. MS&AD Andretti Formula E 137
3. Techeetah 135
4. Mahindra Racing 127
5. Panasonic Jaguar Racing 121
6.  Audi Sport ABT Schaeffler  115
7.  Venturi Formula E Team  112
8.  NIO Formula E Team  111
9.  Dragon Racing  107
10.  DS Virgin Racing  103

 

 

 

Sdílejte na:
Zavřít