FIA žádá Red Bull Ring o přidání štěrku v posledním sektoru

FIA žádá Red Bull Ring o přidání štěrku v posledním sektoru

V uplynulé Velké ceně Rakouska došlo ke smazání 130 časů kvůli překročení traťových limitů v poslední sekci zatáček, což se promítlo v konečném hodnocení. Údajně už bylo žádáno o změnu, ke které nedošlo vzhledem k tomu, že se na okruhu konají také závody Moto GP. Přesto Mezinárodní automobilová federace žádá organizátory o přidání štěrku.

Během celého víkendu na rakouském Red Bull Ringu docházelo k překračování limitů trati, a ne jednou to vedlo k bizarní situaci – například byl odebrán čas Nicu Hülkebergovi, který v té době už byl v garáži kvůli technickým problémům. Haas na to pochopitelně okamžitě sarkasticky reagoval na Twitteru: Nico dostal černobílou vlajku za překročení traťových limitů přesto, že už nebyl v závodě? Hádám, že byl všemi čtyřmi koly mimo trať, když odstupoval.

Problém byl v tom, že varování přišlo se zpožděním několika kol, oznámení přicházela zkrátka pozdě. S limity byly potíže už vloni. Avšak návrh na změnu konfigurace – přidání obrubníků a úpravu únikových zón byl zamítnut. Zejména z důvodu, že se na Red Bull Ringu konají také podniky dvoustopé „sestry“ F1, MotoGP, kde se preferují naopak dlouhé vyasfaltované zóny.

V uplynulé velké ceně museli komisaři projít přes 1200 případů, kdy hrozil prohřešek, což je alarmující číslo, stejně jako počet smazaných kol – 130. Ve finále to způsobilo neskutečný choas. Třešničku na dortu tomu přidal fakt, že výsledky závodu se měnily ještě několik hodin po skončení.

K mazání docházelo v podstatě jenom v závěrečné části okruhu, a to v zatáčkách 9 a 10. Nicméně přidání obrubníků by bylo nebezpečné. Nepomáhá tomu ani to, že pro tento rok byly zpřísněna pravidla.

Šéf domácího týmu Red Bull Racing Christian Horner zdůrazňuje, že kvůli takovému množství udělených penalizací vypadá F1 „amatérsky. Podle něj by se měl přidat alespoň pruh štěrku jako odstrašující prostředek. „Problémem je, že pro vás coby jezdce je těžké v autě vidět bílé čáry, takže to děláte čistě podle pocitu. Okruh vám nabízí tam vyjet. Je to něco, co se musí pro další rok prošetřit – přidat více odstrašujících prostředků na tuto část trati.“

Dále Horner lamentuje nad tím, že se vždy ohánějí MotoGP a myslí si, „že musíte mít něco flexibilního a použitelného pro formuli 1“.

Také šéf Mercedesu Toto Wolff chce přijít na nějaké řešení, které by zabránilo dalšímu fiasku.

„Jistě, pro fanoušky, diváky, týmy a jezdce je frustrující, když vidíte přicházet tyto penalizace. Jsou tu pouze dvě řešení – buďto se vrátit ke ‚klobásovým‘ obrubníkům a zranit jezdce a poničit auta, ale pak by si nikdo nestěžoval. Nebo je zrušíte všude a necháte je závodit v nejrychlejší stopě. Avšak musíme najít řešení v zájmu trati a všech zainteresovaných stran, protože chceme docílit toho samého: velkolepého závodu, který není ovlivněný penalizacemi, které jsou udělovány ze správných důvodů, protože existují pravidla.“

Sdílejte na:
Zavřít