FIA dokončila vyšetřování pohonné jednotky Ferrari, jejíž legálnost byla vloni zpochybňována. S týmem uzavřela „dohodu“.
Ferrari se vloni stalo terčem kritiky. Podle některých týmů nedodržovala italská stáj technická pravidla. Ferrari mělo údajně obcházet senzor průtoku paliva a dodávat tak motoru vyšší výkon.
Ačkoliv FIA fungování pohonné jednotky Ferrari prošetřovala, nenalezla nic, co by bylo v rozporu s technickými regulemi. V pátek ovšem informovala, že mezi ní a týmem došlo k vzájemné „dohodě“.
„Oznamujeme, že jsme po výsledku vyšetřování pohonné jednotky Ferrari dospěly s týmem k vzájemné dohodě,“ stálo v prohlášení FIA. „Specifika dohody zůstanou jen mezi oběma stranami.“
V oficiálním prohlášení FIA nezmínila, zda se Scuderia Ferrari prohřešku dopustila. Automobilová federace na konci roku představila druhý senzor průtoku paliva, který by měl případným podvodům zabránit.
Ferrari s FIA spolupracovalo, podle šéfa týmu Mattia Binotta byla italská stáj velmi často v hledáčku FIA. U ostatních týmů to tak nebylo.
Výkonnost Ferrari ke konci roku opticky upadala. Mattia Binotto tvrdí, že se na přístupu týmu nic nezměnilo.
„Nezměnili jsme způsob práce s pohonnou jednotkou, což dokazuje, že náš motor splňuje technická pravidla,“ uvádí Binotto.
I během letošních předsezónních testů rychlostní výhoda Ferrari upadávala. Vettel si to vysvětluje zlepšením aerodynamické stránky vozu. Na okruhu v Barceloně pociťoval čtyřnásobný šampion výrazné zlepšení ve třetím technickém sektoru. Technické sektory byly pro Ferrari vloni Achillovou patou a na Mercedes zde ztrácelo nejvíce.