Australské úřady zahájily vyšetřování, zda se nejedná o skrytou tabákovou reklamu porušující tamní zákony, přestože nejde přímo o značku produktů.
Přestože tabáková reklama již dlouho kvůli zákazům ve Formuli 1 nefiguruje, Ferrari je dále spojeno se společností Philip Morris vyrábějící tabákové výrobky.
Pro letošní sezónu se tým dokonce přejmenoval, nese název Scuderia Ferrari Mission Winnow.
Loga a nápisy Mission Winnow se na vozech stáje z Maranella objevují od loňské Velké ceny Japonska. Nejedná se přitom přímo o značku tabákových výrobků, ale iniciativu společnosti Philip Morris spojenou například se snahou přimět zákazníky k přechodu ke zdravějším produktům.
Australské úřady však vyšetřují, zda loga iniciativy nejsou až příliš podobná logům značky Marlboro, které vozy Ferrari nesly do roku 2008.
Everything set for the afternoon session. @Charles_Leclerc #SF90 #TestingF1 #essereFerrari pic.twitter.com/uJlVDSSUjg
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 19, 2019
Výkonný ředitel Ferrari Louis Camilleri v úterý na autosalonu v Ženevě k záležitosti sdělil: „Vyskytly se problémy s ministerstvem zdravotnictví a společnost Philip Morris neměla dost času na to, aby nalezla řešení.
Winnow není značka, nemá to nic společného s tabákem, protože se týká přechodu od tabáku k elektronickým (produktům).
V každém případě v Austrálii budeme mít pro fanoušky na autech připravené překvapení.“
Ferrari pro úvodní podnik sezóny 2019 použije loňské oblečení a vybavení, to letošní je již totiž hustě poseto logy Mission Winnow. K aktuální verzi by se tým měl vrátit v Bahrajnu, oficiální potvrzení však zatím nepřišlo.
Time to head back to Maranello 🇮🇹
Very productive two weeks in Barcelona for #F1Testing ahead of the new #F1 season 👌#essereFerrari pic.twitter.com/i7qKzjikeA
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) March 2, 2019