Ferrari plánuje na následující VC Ruska přivézt drobná vylepšení, od kterých si však neslibuje výrazný skok vpřed. Italský tým se zatím nachází na šestém místě v Poháru konstruktérů.
Poslední tři závody italské stáji zrovna nevyšly. Ve Spa a Monze nezískalo Ferrari ani jeden bod, v Mugellu se pak muselo spokojit s 8., respektive 10. místem. Soupeři jim mezitím v Poháru konstruktérů odskočili, naopak se pak přiblížilo sedmé AlphaTauri.
Největší problém Ferrari je ztráta výkonu, současnému stavu pak nepomáhá ani vysoká produkce přítlaku – vůz není schopen ztrátu na rovinkách kompenzovat silným motorem.
Ferrari letošní ročník sice ještě nevypustilo, začíná se ale ve velikém zaměřovat na rok 2021. Klíčové budou úpravy na pohonné jednotce, stejně tak snaha přizpůsobit aerodynamický balíček celkové koncepci vozu.
Šéf Ferrari Mattia Binotto se nechal slyšet, že jeho tým přiveze nějaká drobná vylepšení už příští týden do Soči, kde se pojede desátý závod letošní sezóny.
„Přivezeme nějaká drobná vylepšení, rozhodně to ale nezmění celkový výkon vozu,“ prozradil Binotto. „V tuhle chvíli v závodě ztrácíme, nejsme schopni pracovat s opotřebením pneumatik. Tato vylepšení to bohužel nevyřeší.“
„Musíme se podívat na celkový projekt, zaměřovat se hlavně na rok 2021. Budeme ale potřebovat čas.“
Současné regule Ferrari neumožní postavit na příští sezónu úplně nové auto. Přesto se bude moci posunout vpřed – vedení formule 1 se snaží monoposty zpomalit a novými technickými regulemi sníží přítlak.
Ferrari se tak modlí, aby příští rok neztratilo příliš – jinak řečeno, Ferrari se modlí, aby ztratilo méně než konkurenční týmy.