Ferrari potvrdilo, že přišlo o část výkonu své pohonné jednotky, jelikož se FIA rozhodla přidat druhý senzor na motor monopostu SF71-H.
Mercedes a Renault se během celé sezóny ptali, jak je možné, že italský tým získal najednou výkonnostní výhodu. Nyní se zdá, že tomu FIA přišla na kloub.
FIA se rozhodla vyšetřovat duální baterii uloženou v pohonné jednotce Scuderie. Federace nainstalovala senzor, ale ten neprokázal nic špatného.
Nicméně podle německého Auto Motor und Sport se FIA rozhodla namontovat i druhý senzor. Díky této instalaci klesl výkon motoru podle GPS dat.
„Všichni můžeme jasně vidět naše GPS měření během jízd,“ řekl šéf týmu Renault Cyril Abiteboul.
Andy Cowell, který se podílel, na vývoji motoru Mercedes tvrdí, že Ferrari má stále spoustu výkonu, nicméně je zde určitý bod zlomu při akceleraci, který měl vliv na výkon Ferrari během posledních dvou závodů.
„Pokud mají méně výkonu, nejsou pravděpodobně schopni nastavit křídla tak, jak to měli předtím, a musejí se vrátit k většímu přítlaku,“ dodal Abiteboul.
Na otázku, co stálo za poklesem výkonu italské stáje, odpověděl i Nico Rosberg.
„Myslím si, že to nemůžeme soudit. Uvidíme, co se stane v dalších závodech. Pokud to bude problém i dále, řekneme si, že se asi něco stálo. Nicméně teď je předčasné soudit.“