Tým Ferrari se naléhavě snaží zjistit, proč byl Lewis Hamilton na středně tvrdých pneumatikách během Velké ceny Las Vegas tak pomalý. Po zástavce v boxech jeho rychlost prudce klesla a Nico Hülkenberg mu překazil pokus o undercut.
Bernadette Collins se domnívá, že by Ferrari mělo urychleně zjistit, proč se Lewis Hamilton během úseku závodu na středně tvrdých pneumatikách ve Velké ceně Las Vegas tolik trápil.
Bývala šéfka strategie Aston Martin upozornila, že něco nešlo podle plánu u sedminásobného mistra světa F1, když měl problém předjet Nica Hülkenberga.
Lewis Hamilton byl po kvalifikaci dvacátý a poprvé v kariéře byl poslední bez zásahu vnějších okolností. Brit se nakonec postavil na startovní rošt na 19. místě poté, co Júki Cunoda odstartoval z boxové uličky v Sin City.
Čtyřicetiletý jezdec se během prvních 50 kol výrazně posunul, ale po zástavce v boxech jeho počáteční rychlost zmizela, a nakonec projel cílem na desátém místě – než byl díky dvojité diskvalifikaci McLarenů posunut na osmou pozici.
Těžký start a středně tvrdé pneumatiky: Las Vegas plné komplikací
„Buďme upřímní, nikdy to nebude jednoduchý závod, pokud startujete z 19. pozice,“ řekla Collins pro Sky Sports F1.
„Ale Ferrari při suchých podmínkách působilo dobře. Ve skutečnosti měl Hamilton silný první úsek závodu na tvrdých pneumatikách. A právě tu strategii zvolili. Startovali na tvrdých, odjeli velmi dlouhý úsek, vypadalo to poměrně dobře, pokusili se o undercut na Hülkenberga, kterého by měli snadno překonat, a středně tvrdé pneumatiky se pro Lewise změnily z mizerných na katastrofální.“
„Úvodní kola na středně tvrdých pneumatikách byla pomalá – Hülkenberg zmařil pokus o undercut, takže Lewis zůstal opět za ním.“
Když vylezl z jeho monopostu SF-25 vypadal sklesle, označil sezónu 2025 za svou nejhorší v kariéře a přiznal, že se po neuspokojivém výsledku cítil hrozně.
Při dalším hodnocení bývalá šéfka strategie Aston Martinu dodala: „A pak ve finální části závodu na středně tvrdých pneumatikách dokonce zaostával za Hülkenbergem.“
„Takže během stintu na těchto pneumatikách u Hamiltona a Ferrari něco nešlo podle jejich plánu, a to je důvod, proč se cítil tak poraženě – vystoupil z auta, nemohl už ani bojovat a jeho závěrečná kola byla naprosto tragická,“ poznamenala Bernie Collins.
„A to je jeho trvalá vzpomínka na ten závod. Na to by se někdo měl rozhodně podívat co nejrychleji.“
Formule 1 nejsou jen úspěšní jezdci, ale i špičkové týmy. Ferrari, které udává tempo od samého počátku šampionátu, týmy založené závodníky jako McLaren či Williams, nebo noví šampioni Mercedes a Red Bull.
SvětFormule.cz