Důvodem je nespokojenost s novými motorovými pravidly, jenž vstoupí v platnost počínaje sezónou 2021.
Ihned po schválení nových regulí ohledně pohonných jednotek, které začnou platit od roku 2021, vyjádřil prezident legendární italské značky Sergio Marchionne nespokojenost s těmito změnami a dokonce pohrozil, že by se Ferrari mohlo v krajním případě stáhnout z královny motorsportu. Tyto hrozby ovšem „formulovou“ veřejnost nijak nevyvedly z míry a nechaly ji chladnou. Například šéf týmu Red Bull Christian Horner prohlásil, že Ferrari Formuli 1 neopustí, neboť žádná jiná serie mu není schopná nabídnout to, co Formule 1.
V pondělí se ovšem znovu o slovo přihlásil Sergio Marchionne a varoval, že se nejedná pouze o blafování ze strany Ferrari a kdo tato slova bere na lehkou váhu, hraje si s ohněm. „Situace se od roku 2015 změnila a od toho okamžiku každý ví, že pokud hrozíme, že něco uděláme, uděláme to,“ prohlásil Marchionne.
To ovšem není všechno. Prezident Ferrari dokonce mluví o možnosti založení nové vlastní série. “ Jednou z největších výhod je, že Concordská dohoda se v současnosti velmi liší od těch předchozích a umožňuje větší smluvní svobodu, dokonce i po dohodě s Liberty Media. Předchozí dohoda znemožňovala týmům vyhodnotit alternativu mimo tento cirkus. Nyní můžeme analyzovat možnost založení něčeho podobného Formuli 1,“ dále uvedl Marchionne.
Není to poprvé, co se mluví o založení konkurenční série Formule 1. Velmi intenzivně byla tato možnost zvažována již v roce 2009, kdy docházelo ke sporům mezi FOTA a FIA ohledně budoucího směřování Formule 1 a osm stájí startovního pole(konkrétně šlo opět o Ferrari,dále o Mclaren, Renault, BMW, Toyota, Brawn GP, Red Bull a Toro Rosso) hrozilo založením nového šampionátu. Spory však byly vyřešeny podepsáním Concordské dohody a k rozpadu Formule 1 tedy nakonec nedošlo,