F4, Endurance či GT – Eset Cup se vrací na Slovensko

F4, Endurance či GT – Eset Cup se vrací na Slovensko

Slovenský okruh ovládl šampionát střední Evropy, který v několika kategoriích nabídl v prvních dvou závodních dnech spoustu akce a dramatu. Na závody cestovních vozů, ale i nákladních tahačů, se můžete do konce víkendu přijít podívat.

Šampionát po změně destinace zavítal na Slovakiaring. Právě ten byl původně naplánovaný na 24.-25. srpna, avšak vzhledem k rozsáhlé rekonstrukci na maďarském Hungaroringu, které nakonec vyžadují více času, pořadatel nemohl zajistit hladký průběh závodnímu podniku, a proto se závod, který se měl konat v Maďarsku přenesl na slovenskou trať s bohatou historií. Tento rok si tudíž piloti Eset Cupu vychutnají Slovakiaring rovnou dvakrát za sezónu.

Páteční program, který se nesl v duchu příprav na kvalifikaci, nabídl pohled na velmi nabité závodní pole, ve kterém není jediného vozu, který by nestál za povšimnutí. Zahajovací kategorií se stal Clio Cup, kde, jak název napovídá, se utká 28 jezdců ve vozech Renault Clio. Mylně si mnoho z Vás může myslet, že tyto vozy nemají co nabídnout. Jedná se o velmi kontaktní kategorii, kde se jde, jak se říká „All in“, a piloti se nebojí dupnout na plyn.

Celý závodní víkend své nejlepší výkony předvedou také piloti, závodící s monoposty formule 4. V sérii se nachází také zástupci reprezentující Českou republiku, kteří se rovnou třikrát kvalifikovali v pětce nejrychlejších pilotů na sobotní závodní rošt. Na 3. místě se umístil Miroslav Mikeš, čtvrtý se kvalifikoval Max Karhan a hlavní TOP 5 doplnil Teodor Borenstein. V závodním tempu vedl celému startovnímu poli Rakušan Oscar Wurz závodící pro tým Jenzer Motorsport, v závěsu 1.678 s za ním přijel do cíle Kirill Kutskov, třetí místo doplnil Francouz Jonathan Correrella. Z české národnosti nejlépe zajel svůj závod Max Karhan, který se umístil na krásném čtvrtém místě.

Kategorie cestovních vozů TCR Eastern Europe nabídla dostatek adrenalinu a akce již při zahajovacích dvou dnech. V této kategorii se bok po boku prohání 14 jezdců, kteří bojují o pódium za volantem vozů značek Hyundai, Audi, Honda či Cupra. První trojici v kvalifikaci obsadilo kompletně české a slovenské složení, přičemž pole position získal Maťo Homola, dvě desetiny na něj ztratil týmový kolega Adam Kout, třetí místo doplnil za tým Aditis Racing Martin Kadlečík. V úvodu závodu právě Kadlečík předjel díky lepšímu odpichu oba jezdce týmu Janík Motorsport a nenechal ani kousek místa k možnému předjetí. Později však došlo k chybě, která umožnila jak Homolovi, tak Koutovi, jej předjet, přičemž tato chyba jej stála pódium a dokončil závod jako čtvrtý. Maťo Homola ukázal, že domácí okruh je opravdu jeho specialitou a pod šachovnicovou vlajkou projel jako první. Jeho týmového kolegu Adama Kouta však potkala nešťastná chyba, která začinila, že přišel nejen o pódiové příčky, ale skončil úplně poslední z těch, kteří závod dokončili. Druhé místo obsadil Maďar Atitila Bucsi, Čech Jiří Zbožínek týmu Janík Motorsport k prvnímu místu přivezl pohár za to třetí.

Mezi fanoušky je velmi oblíbená série, kde o drahá a rychlá závodní auta není nouze. GT Cup hostí na Slovakiaringu 16 jezdců, závodící s auty prestižních značek jako je například Lamborghini, Mercedes, Porsche či nově také Praga, se kterou závodí český jezdec Alex Tlustý. V kvalifikaci ukázal Miro Konopka, že dominuje zbytku pole s rozdílem 0.545 s. Tento výkon poté potvrdil v závodním tempu a dovezl pro tým ARC Bratislava první místo. Druhým kvalifikovaným se stal Rakušan Reinhard Kofler na autě KTM GTX, který se Konopky po celý závod držel, jak jen mohl, ale předjet jej ke konci závodu nezvládl a slaví 2. příčku. Na třetí příčce se však v závodě děly změny. Kvalifikovaný Gregor Zsigo na svém BMW M6 nezvládl ubránit druhý vůz týmu ARC Bratislava, za volantem s Adamem Konopkou, a o místo přišel. Syn Mira Konopky, Adam, tudíž dovezl na Lamborghini Huracan GT3 týmu třetí místo a cenné body do výsledného hodnocení sezóny.

Součástí Eset Cupu je také vytrvalostní kategorie, ve které se nezávodí po dobu 50 minut ale 1 hodiny a 20 minut. Na Slovakiaringu si závodníci v této sérii zazávodí dvakrát a do každého z těchto závodů se mají šanci kvalifikovat na jiných pozicích, vzhledem k tomu, že během závodního víkendu jsou umožněny dvě kvalifikační jízdy. Do prvního závodu se kvalifikovala nejlépe posádka týmu Trevor Racing ve složení Antal Zsigo a Max Hesse, za nimiž se umístil Gregor Zsigo na druhém BMW týmu. Třetí příčku si zajistila KTM GTX za volantem s Reinhardem Koflerem a kolegou Tomášem Minibergerem. V této kategorii také naleznete jezdce, kteří závodí v jiných závodních kategoriích víkendu, mezi takové patří Miro a Adam Konopkovi nebo vítěz prvního závodu Maťo Homola.  Právě rodina Konopkových obsadila se svými dvěma vozy týmu ARC Bratislava druhé a třetí místo.

Dnešním dnem však závodní víkend tady na Slovakiaringu není zdaleka u konce. Zítřejší finální den bude ve znamení závodů kategorie F4, GT, Endurance či Clio doplněn jako v obou minulých dnech závody tahačů, které na Slovakiaringu jedou své druhé kolo z celkových 7 závodů sezóny. Přijďte si užít atraktivní závody v blízkosti České republiky. Vstupenky naleznete na stránkách okruhu.

Zdroje článku:

Redakce SvětFormule.cz (Tereza Chvílíčková)
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Česká novinářka, která aktivně působí v šampionátech F1, FIA WEC a GT World Challenge. Zaměřuje se na český motorsport v rámci ESET Cup Series, kterého se pravidelně účastní. Dále se věnuje správě sociálních sítí, které se zaměřují na motorsportový obsah a informují fanoušky o aktuálním dění a novinkách. V případě…

Další články autora →