F4 CEZ odstartuje již tento víkend. Seznamte se

F4 CEZ odstartuje již tento víkend. Seznamte se

Nová sezóna série F4 CEZ brzy odstartuje, a to konkrétně na Red Bull Ringu. V letošní sezóně se objeví jak jména z minulého roku, tak úplní nováčci. Které týmy a jezdce můžete podporovat na závodech série, která se jede i u nás v Mostu nebo v Brně?

Renauer Motorsport

Renauer Motorsport je rakouský závodní tým, který v roce 1997 založili Monika a Sepp Renauerovi. Sepp Renauer byl 12 let aktivním závodník a závodil ve formuli 3 a Sportscar. Tým má dlouhou a úspěšnou historii v motorsportu, kde se zaměřuje na různé disciplíny, od formulových vozů až po sportovní prototypy a vozy kategorie GT. Během své existence se Renauer Motorsport etabloval jako silný hráč v různých šampionátech a je známý svou vášní pro podporu mladých talentů.

Na konci sezóny 2024 se rakouský tým vrátil do šampionátu F4 CEZ, kde se ve dvou závodech představil se závodníkem Simonem Schranzem. Schranz, talentovaný simulátorový závodník, ukázal své schopnosti i v reálném motorsportu.

V roce 2025 stáj čeká celá sezóna ve středoevropské formuli 4 a do jejích monopostů opět usedne Simon Schanz a Hady-Noah Mimassi.

Simon Schranz

Simon Schranz je 16letý rakouský závodník z Tyrolska, který v roce 2025 pokračuje v šampionátu F4 CEZ za tým Renauer Motorsport. Již v roce 2024 se zúčastnil F4 CEZ, kde debutoval v posledních dvou závodech sezóny. Během této sezóny absolvoval intenzivní přípravu, která zahrnovala simulátorové tréninky, technické školení a testování ve voze formule 4. Simon má za sebou i úspěchy v motokárách a již v předchozích závodech zaznamenal solidní výkony, které podtrhují jeho rychlý pokrok a slibný potenciál v motorsportu.

Hady-Noah Mimassi

Hady-Noah Mimassi je 16letý britsko-kanadský závodník, který v roce 2025 závodí za tým Renauer Motorsport ve šampionátu F4 CEZ. V roce 2024 debutoval ve formuli 4 během posledních dvou závodů indického šampionátu F4, kde navzdory omezeným zkušenostem v této kategorii dokázal dvakrát vystoupit na stupně vítězů. Jeho výkony upoutaly pozornost a vedly k jeho zařazení do programu Formelaustria Young Driver Programme. V roce 2022 získal titul ve šampionátu MSUK Eng (Motorsport UK English Rally Championship) a účastnil se také FIA Kart Academy.

Maffi Racing

Maffi Racing je švýcarský závodní tým, který vznikl v roce 2021. Jeho zakladatel, Giorgio Maffi, má za sebou dlouhou rodinnou tradici v motorsportu, přičemž jeho otec byl nejen závodníkem, ale také významnou postavou v automobilovém sportu v Etiopii, kde založil Etiopskou automobilovou federaci. Maffi Racing tak pokračuje v této rodinné tradici.

Tým Maffi Racing se soustředí především na formuli 4, ale také se angažuje v kartingu a sim-racingu, což mu dává širokou platformu pro objevování a rozvoj nových závodních talentů. I když je relativně nový, tým se rychle etabloval a v roce 2025 se chystá posílit svou přítomnost na evropské scéně.

Letos je v F4 CEZ budou reprezentovat čtyři piloti – Nikolaj Dyrved, Andreas Lo Bue, Teo Borenstein a David Walther.

Nikolaj Dyrved

Nikolaj Dyrved je dánský závodník, který bude letos závodit v šampionátu F4 CEZ za tým Maffi Racing. V loňském roce absolvoval svůj první test s týmem Maffi Racing a po úspěšné kariéře v motokárách, kde dosáhl významných výsledků, přechází do formule 4 s cílem pokračovat ve své závodní kariéře a rozvíjet svůj potenciál na mezinárodní úrovni. ​

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Maffi Racing (@maffiracing)

Andreas Lo Bue

Andreas Lo Bue je italsko-francouzský závodník, který se v roce 2025 také připojí k týmu Maffi Racing. Po úspěších v národních šampionátech se rozhodl posunout svou kariéru na evropskou scénu a zúčastnit se šampionátu F4 CEZ. Jeho cílem je získat cenné zkušenosti a etablovat se mezi předními jezdci v této prestižní kategorii. ​

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Maffi Racing (@maffiracing)

Teo Borenstein

Teo Borenstein je český závodník, který bude v roce 2025 závodit za tým Maffi Racing. Po debutu v této kategorii v roce 2024 s týmem Jenzer Motorsport se rozhodl pokračovat v plné sezóně s Maffi Racing. Jeho cílem je dosáhnout co nejlepších výsledků a dále rozvíjet svůj závodní potenciál. Kromě F4 CEZ letos už s týmem absolvoval zimní sérii F4 (Formula Winter Series).

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nikola Babic (@nikola_babic8)

David Walther

David Walther je dánský závodník, který v roce 2025 přechází z motokár do formule 4 s týmem Maffi Racing. V loňské sezóně závodil za tým Koski Motorsport a zaznamenal několik významných úspěchů, včetně vítězství ve finále třídy OK na WSK Champions Cup v Lonato. Nyní ho tak čeká debutová sezóna za volantem formule, ovšem svůj debut už si odbyl v zimním šampionátu Formula Winter Series.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Maffi Racing (@maffiracing)

Jenzer Motorsport 

Jenzer Motorsport je renomovaný švýcarský závodní tým, který byl založen v roce 1993 Andreasem Jenzerem se sídlem ve městě Lyss. Tento tým se etabloval jako jeden z nejvýznamnějších účastníků juniorských motorsportových šampionátů a od svého vzniku se stal známým nejen v Evropě, ale i na světové úrovni.

Tým Jenzer Motorsport zahájil svou činnost ve švýcarském šampionátu Formula Ford 1800 a v průběhu let se tým postupně rozšiřoval a začal se účastnit dalších prestižních závodních sérií, jako byl šampionát Formula Renault 2.0. Díky těmto rozvojovým krokům se Jenzer Motorsport stal známým v motorsportovém světě.

V roce 2019 vstoupil do prestižní série F3, kde byl jedním z deseti týmů, které se účastnily této série až do roku 2024. Tento krok týmu ukázal jeho ambice a schopnost konkurovat na nejvyšší úrovni juniorského motorsportu. Po ukončení účasti ve formuli 3 se tým rozhodl zaměřit na šampionáty formule 4, konkrétně na F4 CEZ, italský šampionát formule 4 a španělský šampionát formule 4. V minulosti za tým jezdil třeba Júki Cunoda. 

V roce 2025 znovu nastoupí do série F4 CEZ, a to konkrétně se čtyřmi jezdci. 

Max Karhan

Max Karhan je 17letý závodník z Prahy, který svou kariéru zahájil v motokárách kategorie Easy 50. Postupně se propracoval přes domácí a mezinárodní motokárové soutěže až do prestižních závodů jako WSK Super Master Series, WSK Championships Cup, DKM a EU Championship, kde získával cenné zkušenosti a potvrzoval svou pozici mezi předními světovými talenty.

Přestup do formulového šampionátu F4 CEZ v roce 2023 byl přirozeným krokem v jeho kariéře. Díky profesionálnímu zázemí švýcarského týmu Jenzer Motorsport absolvoval řadu testů a závodů, ve kterých se rychle etabloval a zařadil mezi nejlepší jezdce. V roce 2024 se stal historicky prvním českým závodníkem, který vyhrál závod v šampionátu F4 CEZ a nakonec obsadil třetí místo celkově v sezóně.

Vrchol sezóny 2024 přišel, když reprezentoval Českou republiku na prestižní motoristické olympiádě FIA Motorsport Games ve španělské Valencii. Zde se utkal se světovou špičkou a získal další cenné zkušenosti, které mu pomohou v dalším rozvoji kariéry.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Maxmilian Karhan (@maxkarhan_official)

Nicolas Cortes

15letý Nicolas Cortes z mexického Jalisca bude v roce 2025 nejmladším jezdcem týmu. S motokárami začal ve své vlasti ve věku 11 let a ve své čtvrté sezóně v roce 2024 získal podruhé titul mistra Mexika v motokárách a po šesti vítězstvích zůstal neporažen. Po testování ve formuli 4 se Nicolas rozhodl v roce 2025 přejít z motokár do formulových vozů a ve své nováčkovské sezóně se objeví v barvách týmu Jenzer Motorsport.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Nico Cortés (@nicocortesofficial)

Javier Herrera

Nováčkem ve formulových závodech v roce 2025 je také šestnáctiletý Javier Herrera z mexického Monterrey. S motokárami začal v roce 2017 a dosáhl velkých úspěchů nejprve ve své zemi a později v zahraničí – závodil v USA a poté v hlavních evropských sériích. Ve druhé polovině roku 2024 začal testovat ve formuli 4 a nakonec se rozhodl pro svůj debut v šampionátu F4 CEZ.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Javier Herrera (@javi.herrera_racing)

Gino Trappa

Gino Trappa, 17letý rodák z argentinského Buenos Aires, má za sebou jednu sezónu v brazilském šampionátu FIA F4, kde v roce 2024 skončil celkově pátý. Předtím strávil několik let závoděním na motokárách v Argentině. Pro rok 2025 má ambiciózní plány – jeho hlavním programem bude španělský šampionát FIA F4, ale plánuje také startovat v mistrovství FIA F4 CEZ.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Genaro trappa (@gino_trappa)

F4 CEZ Academy

F4 CEZ Academy je iniciativa zaměřená na podporu mladých jezdců v přechodu z motokár do formule 4. Projekt vedou zkušený odborník Lukáš Karhan z týmu Lukamotorsport a Tomáš Mičík.

Cílem akademie je poskytnout členům F4 CEZ Academy příležitost závodit v certifikovaném šampionátu formule 4 a vytvořit profesionální podmínky pro další krok v jejich závodních kariérách. ​

V roce 2024 se akademie zaměřila na identifikaci a podporu nadějných jezdců, přičemž mezi nejvýraznější nováčky byl Martin Knápek, který v intenzivních přípravných trénincích prokázal značný potenciál. ​

Akademie také organizuje soutěže, jako je Formula Star, která účastníkům nabízí šanci vyhrát celou závodní sezónu v populárním Twingo Cupu. Kromě toho pořádá i samostatnou akademii, kde zkouší mladé talenty ze všech aspektů, které jsou k motorsportu potřebné. 

Letos pod barvami F4 CEZ Academy pojede František Němec, který se představil již v minulé sezóně. 

František Němec 

​František Němec je mladý český závodník, který se v minulé sezóně zúčastnil závodu Twingo Cup v Mostě.

V rámci přípravy na svou závodní kariéru se zapojil do F4 CEZ Academy. Společně s dalšími členy akademie, jako jsou Kristýna Kalistová, Martin Knápek a Michelle Jandová, měl možnost zažít jízdu v závodním voze Corvette C7.R pod vedením týmu Lukamotorsport. V minulé sezóně si ale vyzkoušel i závod F4 v Brně.

AS Motorsport 

AS Motorsport je slovinský tým s  třicetiletou historií. Původně se tým ale věnoval rallye a v roce 2010 přestoupil do světa závodů jednomístných vozů. Po několika letech strávených ve Formuli Renault se AS Motorsport v roce 2015 přesunul do F4. V minulosti za tento tým jezdil například Frederik Vesti.

Hlavním cílem týmu je jezdecká akademie a závodní škola. Rozpoznají talent a tvoří mu individuální plán tréninků a na konci jejich cesty je závodění v sériích, kde figurují. Za AS Motorsport se letos představí Michalina Sabaj, která zkušenosti z F4 CEZ již má. 

Michalina Sabaj

Michalina Sabaj je polská závodnice, která zahájila svou kariéru v motokárách a postupně se přesunula k závodům formulových vozů. Od roku 2017 závodila za tým Ckt Racing a zároveň od roku 2016 působila jako trenérka v Gokarting Center.

V roce 2024 debutovala v automobilových závodech účastí v italském šampionátu sportovních prototypů. Ve stejném roce se zúčastnila šampionátu F4 CEZ jako jedna ze tří žen v této sérii. Absolvovala 18 závodů, ve kterých získala 84 bodů a celkově obsadila 5. místo.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Michalina Sabaj (@michalina.sabaj)

Zengő Motorsport

Zengő Motorsport je maďarský závodní tým, který v roce 2009 založil Zoltán Zengő. Tým se proslavil účastí v různých mezinárodních závodních sériích, zejména v mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) a následně ve Světovém poháru cestovních vozů (WTCR). 

V počátcích své účasti ve WTCC dosáhl několika významných výsledků, včetně vítězství v závodě na domácí trati Hungaroring. Od roku 2018 se Zengő Motorsport účastní Světového poháru cestovních vozů (WTCR) s vozy CUPRA León TCR. V sezóně 2020 tým rozšířil svou účast na tři vozy.

V roce 2025 se tým ale představí i ve formuli 4 CEZ, a to s maďarským jezdcem.

Benett Gáspár

Benett Gáspár je mladý maďarský závodník, který svoji závodní kariéru zahájil v roce 2017 v motokárách, kde dosáhl několika významných úspěchů, včetně titulu v sérii Calivita Cup v kategorii Mikromax.

V roce 2024 se Benett intenzivně připravoval na přechod do formule, absolvoval rozsáhlý testovací program s cílem najet mezi 15 000 až 20 000 kilometrů, aby získal potřebné zkušenosti pro závodění ve formuli 4. Přechod z motokár na formule přinesl výzvy, zejména v oblasti brzdné dynamiky, kterou Benett považuje za klíčovou pro adaptaci na nový typ vozu.

Při přípravě využíval také simulátory, které považuje za nezbytnou součást moderního motorsportu. Spolupráce s týmem Zengő Motorsport je pro něj ctí a příležitostí k růstu. Tým tvoří výhradně maďarští členové, což posiluje národní hrdost a společný cíl dosáhnout co nejlepších výsledků.

Benettovy cíle pro nadcházející sezónu zahrnují nejen získání zkušeností, ale také dosažení pódiových umístění a vítězství. Dlouhodobě směřuje k úspěchům ve vyšších kategoriích, jako je formule 3, s konečným snem postoupit co nejvýše v hierarchii motorsportu.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Gáspár Beni (@beni_gaspar)

Janík Motorsport

Tým Janík Motorsport působí v motorsportu již téměř 30 let, přičemž jeho počátky sahají do závodů automobilů do vrchu, kde dosáhl významných úspěchů. Majitel týmu a zároveň jezdec, Václav Janík, díky těmto úspěchům reprezentoval Českou republiku. 

V posledních letech tým rozšířil své aktivity na okruhové závody, účastní se sérií jako TCR Eastern Europe, Clio Cup a ESET Cup Series. V sérii TCR Eastern Europe získaly vozy týmu několik absolutních vítězství, včetně týmového titulu v letech 2022 a 2023. Jezdec Maťo Homola získal v roce 2023 titul mezi jezdci, zatímco Adam Kout obsadil třetí místo. V minulé roce tým obhájil své prvenství a Maťo Homola znovu získal titul mezi jezdci.

Janík Motorsport do F4 CEZ vstoupil v roce 2024 s jedním vozem. Letos ale potvrdil, že za týmové barvy pojedou vozy dva a posadí se do nich zajímavá dvojice. 

David Gorčica 

David Gorčica je talentovaný 15letý český závodník, který do formule 4 přechází z motokár. Tento krok je součástí spolupráce týmu s Aston Martin Racing Driver Academy, která mladým jezdcům nabízí příležitost účastnit se šampionátu F4 CEZ Championship a stát se součástí prestižní akademie. 

David zahájil svou závodní kariéru v devíti letech v kategorii Easykart 60, kde dosahoval vynikajících výsledků. Po třech sezónách postoupil do Easykart 100, kde se umístil třetí v českém mistrovství a sedmý v italském šampionátu, přičemž byl nejlepším zahraničním jezdcem. V roce 2022 přešel do továrního týmu MS Kart v kategorii OK Junior, kde dosáhl pátého místa v německém šampionátu a zvítězil v závodě v Mülsenu. 

V roce 2024 debutoval v kategorii KZ2, sezónu zahájil v českém týmu MS Kart a následně přestoupil k italskému výrobci Maranello Kart. Navzdory vynechání některých závodů obsadil osmé místo v celkovém hodnocení Mistrovství České republiky a dosáhl třetího místa v Třinci. Významným úspěchem byla jeho účast na prestižním WSK Final Cupu v italském Lonátu a Cremoně, kde se probojoval do finále mezi nejlepší světové talenty. 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený David Gorčica (@davidgorcica)

Romuald Bocquet

Romuald Bocquet je mladý francouzský závodník, který v minulosti zaznamenal úspěchy v evropských závodních sériích. V roce 2024 se zúčastnil soutěže FEED Racing, kterou pořádají Jacques Villeneuve a Patrick Lemarié, a kvalifikoval se mezi čtvrtfinalisty. Účast v F4 CEZ považuje za ideální platformu pro další krok ve své kariéře.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený Romuald Bocquet (@romualdbocquet)

V nové sezóně F4 CEZ se na startovním roštu objeví dvě talentované německé závodnice: Kiara Henni a Mathilda Paatz. Obě pojedou za své rodinné týmy.

Kiara Henni 

Mladá německá závodnice Kiara Henni  bude závodit za tým Henni Performance, který vede její otec. Přestože se začala věnovat motokárám teprve před několika lety, pod vedením zkušeného mentora Laurenta Hörrera dosáhla významného pokroku. Po úspěšném přechodu z motokár a účasti v Carbonia Cupu se Kiara rozhodla udělat další krok v kariéře a vstoupit do světa formulových vozů. Nicméně tato překážka ji neodradila od úspěchů v motorsportu a nyní se těší na novou kapitolu své kariéry ve F4 CEZ.

Mathilda Paatz 

Mathilda Paatz je 16letá německá závodnice z Kolína nad Rýnem, která má za sebou sezónu ve francouzské formuli 4 v roce 2024, kde dosáhla slibných výsledků, včetně umístění v první desítce na okruhu v Dijonu. V roce 2023 závodila v kategorii OK Senior na úrovni FIA European a World Championship, reprezentovala juniorský tým Fernanda Alonsa a zúčastnila se série Champions of the Future Euro Series. Dále získala třetí místo v ADAC Kart Masters a reprezentovala Německo na FIA Motorsport Games. Byla také finalistkou programu Girls on Track – Rising Stars. V rámci přípravy na sezónu 2025 se zúčastnila Formula Winter Series, kde dosáhla několika umístění v první dvacítce a získala Female Trophy za vítězství v Barceloně. Mathilda bude závodit za svůj tým Mathilda Racing a vyjádřila nadšení z nadcházející sezóny.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Příspěvek sdílený AS Motorsport (@as__motorsport)

Zdroje článku:

Redakce Svět Formule Helena Chovancová, Anna Gregarová a Aleš Sirný

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Jako malá z televize slyšela hlavně jméno Michael Schumacher, který v rodině zůstává oblíbencem. Svoji cestu k formuli 1 si ale musela najít sama. Nejvíce jí baví životní příběhy pilotů, jedinečné příběhy z paddocku a kus historie, který tento sport za sebou zanechal. Ve formuli 1 je totiž možné vše.…

Další články autora →

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *