Nejlepší startovní místo při nedělním hlavním závodě F2 v Silverstone bude patřit Oscarovi Piastrimu z Austrálie, do zítřejšího „sprintu“ vyrazí jako první Dán Lundgaard. Jezdci české stáje Charouz Racing System si pro tři závody britského Grand Prix víkendu nedokázali vybudouvat výhodné výchozí pozice
Je to již šest týdnů, co si 22 monopostů F2 naposledy zazávodilo, všichni piloti si ale v Silverstone ještě vzpomněli, jak vlézt do kokpitu a v poledne absolvovali půlhodinový volný trénink. Francouzský youngster Theo Pourchaire těchto 30 minut využil ze všech nejméně: Po třech měřených kolech zaparkoval svou ART-Dallaru do svodidel, což vedlo k prvnímu přerušení. O druhou nedobrovolnou přestávku se kolem poloviny tréninku postaral jako obyčejně nediponovaný Alessio Deledda, když mu po „hodinách“ odumřel na trati motor…
V závěrečné fázi to byl především domácí Daniel Ticktum, kdo se dokázal blýsknout. Pilot Travora Carlina zajel nejrychleji před úřadujícím šampionem FIA F3, Oscarem Piastrim (Prema) a dvojitým vítězem posledního podniku v Baku, Juriem Vipsem (Hitech). Jezdci Antonína Charouze se s tratí na bývalém válečném letišti nedokázali přiliš spřátelit. David Beckmann zajel jen 18. a Guilherme Samaia 20. čas. Na špičku při tom Němec ztrácel 1,4 sekundy – technikové Charouz Racing Systemu tedy měli do večerní kvalifikace o čem přemýšlet: Jak dopřát své jedničce lepší nastavení..?
Za optimálního slunečna potřebovaly pneumatiky Pirelli nejméně tři zahřívací kola, než byly připravené k útoku na pole position. Italské obutí dokonce zvládlo i více, než jediný rychlý okruh, přičemž Piastri s Ticktumem potvrdili svou polední formu: Na první sadě obutí byl Australan nejrychlejší, Brit za ním ztrácel společně s Felipem Drugovichem (UNI Virtuosi) a Robertem Shwatzmanem (Prema) 5 desetin sekundy. Beckmann byl stále ještě o 1,4 sekundy pozadu a před přezutím na druhou sadu pnaumatik mu patřilo 15. místo.
Následovaly zastávky v boxech, poté další velmi dlouhá fáze zahřívání svěžích pneumatik a rozhodující pokusy o optimální čas. Jako první se zlepšil Pourchaire a postoupil na třetí místo, pak se kupředu na druhou pozici katapultoval lídr tabulky Guanyu Zhou a na třetí výborně naladěný outsider Richard Verschoor. Celé slibně se stupňující napjetí ovšem pokazil Shwartzman, když opustil trať a zůstal stát na vyasfaltované ploše vedle ní. Kvalifikace byla z bezpečnostních důvodů přerušena právě, když šlo o všechno. Vozy se vrátily do boxů a ředitelství rozhodlo, že se již znovu nepojede. Jaké to trapné ukončení „kvalifikačního pátku“…
Piastrimu tohle ovšem mohlo být jedno. Inkasoval body za nejrychlejší čas a může se těšit na neděli před plnými tribunami. Pole-position v zítřejším prvním závodě víkendu (startuje se v 9:50 h) ovšem připadne desátému dneška, Dánovi Lundgaardovi před Vipsem, Nissanym a zklamaným Shwartzmanem. Charouz Racing System před sebou má tvrdý britský víkend: David Beckmann a Guilherme Samaia musí doufat ve skutečně neobyčejné okolnosti, aby z pozic 18 a 20 dosáhli na body.
Výsledek kvalifikace F2 v Silverstone:
- Oscar Piastri, Prema 1:39,854s
- Guynyu Zhou, UNI Virtuosi 1:40,075s
- Richard Verschoor, MP 1:40,259s
- Daniel Ticktum, Carlin 1:40,408s
- Theo Pourchaire, ART 1:40,419s
- Felipe Drugovich, UNI Virtuosi 1:40,451s
18. David Beckmann, Charouz Racing System 1:41,295s
20. Guilherme Samaia, Charouz Racing System 1:41,758s