Esteban Ocon připustil, že Alpine musí zlepšit závodní tempo, aby se vyrovnal své rychlosti na jedno kolo, přestože ve Velké ceně Miami získal tým první bod sezóny 2024.
Alpine zatím v letošní sezóně předvádí oproti předešlým rokům horší výkon. Anglo-francouzská značka bojuje s nedostatečně vyvinutým vozem A524, který sestavila na základě nové koncepce.
Po zavedení novinek, které mají snížit nadměrnou hmotnost vozu, se podařilo Estebanu Oconovi v Miami tvrdě vybojovat 10. místo. Francouz věří, že jeho jediný bod představoval pro tým z Enstonu dobrou odměnu a bude pro něj impulsem k udržení progresu.
„Je to sice jen jeden bod, ale vzhledem k tomu, kde jsme byli před pár závody v Bahrajnu, tedy na 19. a 20. místě, si myslím, že si z tohoto závodu můžeme vzít to pozitivní,“ řekl Ocon. „Zlepšujeme se po malých krůčcích, ale to je samozřejmě dobrý pocit, protože tým udržel motivaci, snažil se pochopit, co se děje s naším tempem a řekl bych, že to nebyl nejhladší víkend.“
„Ale máme za sebou dva závody, kdy jsme se přiblížili k bodům. 11. místo v Šanghaji, nyní 10. místo v Miami a už jsme na bodech. Rozhodně to je dobrý pocit. Jsem rád, že jsme z tohoto víkendu vyšli s nějakou odměnou.“
Francouz také prozradil, že má stále stejné problémy s motorem, které ho brzdily v kvalifikaci a nedovolily mu bojovat o umístění v Q3. Přestože Ocon skončil na bodovaných místech po těsném neúspěchu v Číně, stále věří, že vůz Alpine je konkurenceschopnější v tempu na jedno kolo v porovnání s výkonem v závodě.
„Stále jsme lepší v kvalifikacích. Myslím, že kdyby byl závod o 10 kol delší, pravděpodobně bych o své místo bojoval s Nicem Hülkenbergem. Závodem jsem se musel probojovat. Bylo šílené, kolik jsem musel udělat pohybů, a to, že jsme bojovali i s rychlostí na rovinkách, nám příliš nepomohlo. Měl jsem stejný problém s motorem jako v kvalifikaci, takže vše nebylo ideální, ale důležité je, že jsme si z tohoto víkendu odnesli odměnu v podobě bodu,“ dodal Esteban Ocon.