Dalším cílem je kvalifikační mód, zní z Hondy

Dalším cílem je kvalifikační mód, zní z Hondy

Honda do Formule 1 vstoupila jako výrobce pohonných jednotek v roce 2015. Následovaly tři roky s McLarenem, které namísto výsledků přinesly utrpení. Vloni poháněl japonský výrobce vozy Toro Rosso a letos se přidal mateřský tým Red Bull. Minulý víkend se Maxi Verstappenovi podařilo zvítězit a Honda si tak mohla odškrtnout první bod na svém seznamu.

Partnerství s Hondou vedlo k úspěchu Red Bullu už v prvním závodě letošní sezóny, Max Verstappen se hned na první pokus dokázal dostat na pódium, kde doplnil dvojici Mercedesu. Minulý týden v Rakousku Verstappen dokonce zvítězil a Honda se tak mohla po 13 letech radovat z triumfu.

Holanďan se kvalifikoval na třetím místě, po penalizaci Hamiltona se postavil do první řady, ale start mu nevyšel. O vítězství bojoval z 8. příčky, kde se pohyboval na konci prvního kola. Red Bull profitoval mimo jiné z chladících problémů Mercedesu.

Technický ředitel Hondy F1 Toyoharu Tanabe se nechal slyšet, že dalším krokem ve vývoji pohonné jednotky bude zlepšení kvalifikačního módu, aby jejich motor dokázal konkurovat Ferrari a Mercedesu.

„Náš motor využíváme jak nejvíc to jde,“ reagoval Tanabe na otázku kvalifikačního módu. „Není jednoduché jen tak zničehonic zvýšit výkon. Motor nadále vyvíjíme, takže třeba v dalším updatu. Rozhodně ne hned příští závod!“

Honda ve Francii představila třetí specifikaci pohonné jednotky, která dopomohla ke zvýšení výkonu samotného spalovacího motoru a turbodmychadla. Zvýšila se také spolehlivost.

„V kvalifikacích oproti ostatním ztrácíme. Jsme pozadu i v závodě, ale ne o tolik. Dalším krokem tedy bude kvalifikační mód, ale nebude to jednoduché.“

Japonský výrobce už před začátkem sezóny uvedl, že letos překročí maximální povolený limit částí pohonné jednotky. Mercedes a Ferrari jdou konzervativní cestou a kvóty překročit nechtějí, Honda tak může mít výhodu.

Masashi Yamamoto, ředitel programu Honda F1, se po představení třetí specifikace pohonné jednotky nechal slyšet, že i přes penalizace budou nadále pokračovat ve vývoji.

„Budeme pokračovat ve vývoji, chceme navýšit výkon i spolehlivost. Chceme se zlepšit, abychom Red Bullu v budoucnu pomohli. Samozřejmě do toho zahrneme i příští rok, ale jakmile budeme připraveni využít kvalifikační mód – jakmile budeme mít dostatek výkonu a spolehlivosti – použijeme jej,“ řekl Yamamoto v rozhovoru pro portál Motorsport.com.

Sdílejte na:
Zavřít