Júki Cunoda dnes absolvoval v Abú Zabí test letošního monopostu Red Bullu, RB20, a zároveň k tomu otestoval pneumatiky Pirelli na příští rok.
Po letošní sezóně dostal pilot VCARBu Júki Cunoda příležitost ukázat své dovednosti v mistrovském voze RB20 a zároveň k tomu otestoval i nové pneumatiky Pirelli. Na časech na kolo nezáleželo, Cunoda byl přesto z vozu unešen.
„Fyzicky šlo cítit, že RB20 letos bojovalo o šampionát, bylo to jako řídit úplně jiné auto. Měli jsme dnes velmi proaktivní den. Stále je tu prostor k učení, ale tým odvedl skvělou práci a připravil dnes skvělou jízdu. V garáži byla tak příjemná atmosféra.“
Před tím, než do něj usedl naživo, strávil v něm nějaký čas na simulátoru. A podle jeho slov to byl úspěch. „Alespoň v simulátoru mi přijde jiné (než auto VCARBu – pozn. red.) a prostě příjemné na ježdění, třeba rychlost, se kterou můžete vjet do zatáčky. A v porovnání s naším autem zatáčí mnohem ostřeji. Je prostě pocitově skvělé. Normálně je práce na simulátoru spíš prostě jako práce, víte, ale když jsem jezdil (s Red Bullem), přišlo mi… bylo to mnohem příjemnější, když jsem s ním jezdil. Takže alespoň prozatím podle toho, co jsem zakusil na simulátoru, mi přijde, že to je auto, které mi sedí. Myslím, že mi sedí dost,“ okomentoval pár týdnů zpátky svou práci na simulátoru Red Bullu.
A jak se jeho zkušenost ze simulátoru přenesla do reálného světa? „Přišlo mi, že auto sedí mému jízdnímu stylu a neměl jsem moc problémy se adaptovat. I na delší vzdálenosti mi šlo jezdit konzistentně a dokázal jsem vycítit limity vozu, které nemůžete testovat, pokud autu nevěříte.“
„Jsem teď šťastnější než kdy dříve, a nejdůležitější pro mě bylo, aby dnes tým dostal informace, které z každé jízdy potřebovali.“
Test RB20 bude hrát zásadní roli v rozhodování Red Bullu o Cunodově budoucnosti. S jejich sesterským týmem nyní dojezdil čtvrtou sezónu a stále čeká na možnost postupu do hlavní stáje – kde by se možná mohlo brzy uvolnit jedno z míst. S Cunodovým přístupem byli naštěstí v týmu spokojeni.
„Dnes jsme měli poprvé v autě Júkiho a Isacka (Hadjara – pozn. red.), který do něj usedl po jednom tréninku během závodního víkendu. Úspěšně jsme dokončili prioritní testy na obou vozech s tím, že oba jezdci podali výkony na velmi vysoké úrovni a splnili přesně to, co jsme po nich očekávali,“ vysvětlil Ben Waterhouse, šéf výkonnostního oddělení.
„Júki nám dal excelentní zpětnou vazbu na různé testy, které jsme provedli na pneumatikách Pirelli pro rok 2025 a poskytl cenný vhled do toho, jaké změny na pneumatikách Pirelli pro příští rok představí, zatímco Isack odvedl skvělou práci a úspěšně ráno absolvoval veškeré aero testy, než poté odpoledne odjel krátké i dlouhé jízdy, během kterých se hodnotila řada testovacích položek.“