Formule 1 prodloužila kontrakt s jedním z covidových náhradníků – okruh Imola, kam se před sezonou 2020 formule 1 naposledy vydala v roce 2006, zůstane nejen letos, ale i následující tři sezony.
Pandemie covidu-19 značně osekala kalendář na sezonu 2020. Zámořské okruhy z plánovaného kalendáře vypadly, z mimoevropské scény zůstaly jen Bahrajn a Spojené arabské emiráty. Mimoto se formule 1 podívala do řady evropských destinací, kde by se za normálních okolností nezávodilo.
Kromě nových okruhů v Portugalsku a Itálii (Mugello) se F1 vrátila na Imolu, tentokrát pod názvem VC Emilia-Romagna. Fanoušci byli z historického comebacku nadšení, cirkus F1 tak do historické destinace zavítal ještě vloni a pojede se tu i letos (Imola nahradí VC Číny jako čtvrtý podnik sezony).
BREAKING: We're racing in Emilia-Romagna until 2025!
The historic Imola circuit is locked in as we race into a new era!#ImolaGP #F1 pic.twitter.com/ygZaP1exXY
— Formula 1 (@F1) March 7, 2022
Prodloužení smlouvy s Imolou dnes potvrdil šéf F1 Stefano Domenicali. „S radostí oznamuji prodloužení smlouvy s okruhem v Imole, kde se koná VC Emilia-Romagna. Závod se bude konat až do roku 2025.“
„Okruh je ikonický a je součástí historie našeho sportu. V posledních dvou letech odvedli skvělou práci, když hostovali závod v průběhu pandemie.“
Jeho slova doplnil i prezident italského autoklubu Angelo Sticchi Damiani. Podle něj je Imola s historií motoristického sportu silně spjata.
„Není to jen sportovním úspěchem Itálie, ale také obohacením nejvyšší motoristické série, která potvrdila setrvání v kalendáři jednomu z nejtěžších závodů, ale zároveň jednomu z nejlepších, který je milovaný jak jezdci, tak týmy,“ prozradil Sticchi Damiani.
Na Imole se odjel první závod formule 1 v roce 1980, tehdy jako záskok za legendární závod v Monze v rámci VC Itálie. Náhradník měl překvapivě velký úspěch, a tak se od roku 1981 stal pravidelnou součástí kalendáře F1, tentokrát pod názvem VC San Marina. Ta se konala až do roku 2006.