Clear je přesvědčený, že se Leclerc stane mistrem světa

Clear je přesvědčený, že se Leclerc stane mistrem světa

Výkonnostní inženýr Ferrari Jock Clear je přesvědčený, že Charles Leclerc má na to stát se mistrem světa a označil ho za nejlepšího kvalifikačního jezdce v historii F1. Clear vyvrátil pověst, že Leclercovou slabinou je jeho závodní tempo.

Charles Leclerc se od svého příchodu do Ferrari v roce 2019 okamžitě zařadil k nejrychlejším pilotům na startovním roštu. Dosud nasbíral 26 pole position, v kontrastu s tím vyhrál jen sedm velkých cen, díky čemuž získal pověst jezdce, který září v kvalifikaci, ale v závodě už nedokáže přetavit první místo na startu ve vítězství.

Velkou část kariéry ve Ferrari měl Monačan k dispozici monopost, který vynikal spíše v kvalifikačním tempu než v tom závodním, hlavně v sezónách 2022 a 2023, proto se Jock Clear, výkonnostní inženýr Ferrari, domnívá, že tato pověst o Leclercovi není oprávněná, rozhodně ne v letošním ročníku.

„Jeho pověst v kvalifikaci se za ty roky určitě utvrdila a lidé mi před dvěma nebo třemi lety říkali, že v závodě není zdaleka tak dobrý jako v kvalifikaci,“ řekl Clear v podcastu F1 Nation. „No, to není úplně fér. Je to prostě tak, že je v kvalifikaci velmi, velmi dobrý.“

„Je asi pravda, že jsme se trochu přesunuli k tomu, abychom z auta udělali lepší závodní vůz. Hospodaření s pneumatikami je samozřejmě vždy ožehavým tématem. Ale viděli jsme, že Charles (Leclerc – pozn. red.) zajel několik velmi dobrých závodů. Vzpomínám si na závod v roce 2022 v Rakousku, kde Max (Verstappen – pozn. red.) opravdu bojoval s degradací pneumatik, a Charles ten závod vyhrál díky opravdu dobré jízdě.“

„Není to tak, že by Charles historicky nebyl dobrý v zacházení s pneumatikami. Myslím, že jsme se jako skupina na pneumatiky tolik nesoustředili. To, co jsme viděli letos, je výsledkem toho, že jsme se více soustředili na to, aby auto v závodě fungovalo opravdu dobře a staralo se o pneumatiky, a Charles se poučil z předchozích let a zdokonalil tyto dovednosti v oblasti zacházení s pneumatikami a řízení závodu. Takže si myslím, že vidíte lepší reprezentaci Charlese jako jezdce a nás jako závodního týmu.“

Clear věří, že Leclerc má na to stát se mistrem světa a označil ho za nejlepšího kvalifikačního jezdce v historii F1. Brit si myslí, že monacký pilot potřebuje, aby Ferrari dodalo monopost, který bude schopen bojovat o titul, a všichni v týmu byli připraveni na tuto výzvu, aby se neopakoval scénář jako v sezóně 2022.

„Má na to, aby se stal mistrem světa. Má kvalifikační tempo. Můj bože, upřímně si myslím, že je to nejlepší kvalifikační jezdec, jakého jsme kdy viděli. Je těžké jít tak zpátky jako Michael (Schumacher – pozn. red.) a Mika (Hakkinen – pozn. red.) a podobní lidé, ale on je určitě nejlepší kvalifikační jezdec. A jeho řízení závodu, když se podíváte na Monzu (VC Itálie 2024, kde Leclerc vyhrál – pozn. red.), je prostě výjimečné. Když je všechno nalajnované, dokáže to splnit,“ řekl britský inženýr.

„Charles v takové situaci ještě nebyl. Mělo v roce 2022 Ferrari skutečně šanci vyhrát šampionát? Musíte říct, že šance byla, protože v jednu chvíli jsme měli náskok 40 bodů. Ale nebyli jsme jako tým připraveni a Red Bull nás do konce roku předstihl. Jistě, byly tam věci, o kterých by Charles řekl, že během toho roku nebyly na úrovni šampionátu, ale to je přesně ono. Šampionát nevyhrajete, dokud nebudete na této úrovni všichni.“

„Bylo by nespravedlivé říkat, že Mercedes vyhrál všechny ty šampionáty jen proto, že měl nejlepší auto. Měli nejlepší všechno. A stejné je to s Maxem (a Red Bullem – pozn. red.) v posledních třech letech. Až dodáme auto, které bude trvale bojovat o titul, což si myslím, že jsme momentálně na prahu toho, že se nám to podaří, Charles to dokáže.“

Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formule 1 mě upoutala, když jsem jako malý sledoval souboje Michaela Schumachera a Fernanda Alonsa. Od té doby jsem se začal o královnu motorsportu více zajímat a propadl jsem tomu. Baví mě čtení knih o historii tohoto sportu a biografie bývalých jezdců F1.

Další články autora →